اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل خبر داد

اختصاص 90 میلیارد تومان سرمایه در گردش برای بخش کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: امسال 90میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش در حمایت از زارعان استان اردبیل به ویژه در فصل کاشت اختصاص یافته است.

اختصاص 90 میلیارد تومان سرمایه در گردش برای بخش کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عادل عبدایمانی عصر امروز در جریان بازدید از طرح‌های توسعه کشاورزی در شهرهای شمالی استان اردبیل اظهار داشت: با توجه به ظرفیت عظیم و غنی شمال استان اردبیل عملیات کشت پاییزه در این مناطق آرام آرام آغاز شده و تا اوایل دی ماه این کار ادامه می‌یابد.

وی به تنوع کشت در منطقه مغان و فراهم بودن شرایط مستعد برای عمل‌آوری محصولات متنوع اشاره کرد و افزود: اراضی مستعد، آب و هوای مناسب و بارندگی‌های اخیر این فضا و فرصت را فراهم آورده تا کشت پاییزه به شکل مطلوب آغاز شود تا به تدریج بتوانیم زمینه و بستر کشت کیفی همراه با خیر و برکت را در سال زراعی جاری شاهد باشیم.

عبدایمانی از کشاورزان و زارعان خواست با مراجعه به شعبات بانک کشاورزی در آستانه کشت پاییزه از این تسهیلات استفاده کنند تا با کمترین مشکل یک فصل کاشت، داشت و برداشت مطلوب و کم دغدغه را شاهد باشیم.

این مسئول در مورد طرح پایاب سد گیلارلوی گرمی و اختصاص شش میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه اضافه کرد: چهار میلیارد تومان از این اعتبار را دولت و دو میلیارد تومان مابقی را کشاورزان پرداخت می‌کنند که به نظر می‌رسد با تکمیل این پروژه بیش از 100 هزار هکتار از اراضی پایین دست این سد آبیاری شده و امکان کشت محصولات متنوع در آن فراهم آید.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: با توجه به بارندگی‌های اخیر در اکثر شهرهای استان اردبیل به ویژه بیله‌سوار، پارس‌آباد و گرمی کشت پاییزه آغاز شده و انتظار می‌رود کشاورزان به توصیه‌های کارشناسان و متخصصان در حوزه کشت و زرع مناسب توجه کنند تا محصولی کیفی همراه با ارزش افزوده بیشتر را برداشت کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از زارعان خواست تا در بیمه کردن محصولات کشاورزی خود در برابر آفات و برخی دغدغه‌ها در مورد خشکسالی اقدام کنند تا در صورت بروز حوادث و آسیب‌ها غرامت آن از طریق بیمه پرداخت شود.

عبدایمانی کشاورزان را به بهره‌گیری از شیوه‌های نوین کشت و آبیاری مدرن دعوت کرد و ادامه داد: این کار با دقت نظر بیشتر باید صورت بگیرد تا راندمان آبیاری به میزان قابل توجهی افزایش یافته و بستر یک حرکت تحولی را در تولید محصولات با کیفیت شاهد و ناظر باشیم.

انتهای پیام/62001/ک30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول