اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهادکشاورزی همدان:

همدان 23 درصد محصولات کشاورزی کشور را تأمین می‌کند

رئیس سازمان جهادکشاورزی همدان گفت: استان همدان در بخش تولیدات کشاورزی توانسته 23 درصد از محصولات تولیدی کشور را تامین کند.

همدان 23 درصد محصولات کشاورزی کشور را تأمین می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علیرضا رنجبرضرابی ظهر امروز در کارگروه اشتغال استان همدان اظهار داشت: وسعت کاربری اراضی زراعی استان همدان 36 درصد است.

وی گفت: استان همدان در زمینه وسعت اراضی زراعی پس از اردبیل در جایگاه دوم کشور قرار دارد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان ادامه داد: این موضوع فشار مضاعفی بر اراضی زراعی استان وارد می‌کند که باید در این زمینه چاره‌اندیشی شود.

وی افزود: با توجه به راهبردهای بخش کشاورزی در برنامه پنجم توسعه اصلاح ساختار مدیریتی، تقویت منابع آبی و مدیریت مصرف بهینه آب، تقویت و توسعه زیربناهای بخش کشاورزی و افزایش تولیدات و بهره‌وری بخش کشاورزی از جمله این راهبرد‌هاست.

رنجبرضرابی ادامه داد: استان همدان در بخش تولیدات کشاورزی در کشور توانسته 23 درصد از محصولات تولیدی کشور را تأمین کند.

وی با اشاره به اینکه میزان تحقق تعهدات راهبردی 105 درصد بوده است، افزود: از جمله اولویت‌های جهاد کشاورزی استان ارائه خدمات فنی و مهندسی، انجام امور تولیدی و امور زیربنایی در بحث سرمایه‌گذاری و ایجاد زیرساخت و اشتغال‌زایی در بخش کشاورزی است.

رئیس جهادکشاورزی همدان با اشاره به تعهدات اشتغالزایی جهادکشاورزی در سال جاری خاطرنشان کرد: تعهد اشتغالزایی جهادکشاورزی در سال‌ جاری 5 هزار و 162 نفر بود که تاکنون 3 هزار و 775 نفر معادل 73 درصد آن محقق شده است.

وی در پایان سخنانش گفت: با توجه به مطالعات انجام شده و تأثیر مهم بخش کشاورزی در توسعه کشور باعث شده تا این بخش نگاه جدی صورت بگیرد.

انتهای پیام/89007/ح30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول