اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس نظام کشاورزی و منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد

ضرورت راه‌اندازی اتاق تسهیل برای رفع مشکلات بخش کشاورزی

رئیس نظام کشاورزی و منابع‌ طبیعی کهگیلویه و بویراحمد، گفت: راه‌اندازی اتاق تسهیل برای رفع مشکلات بخش کشاورزی ضرورت دارد.

ضرورت راه‌اندازی اتاق تسهیل برای رفع مشکلات بخش کشاورزی

علی بخش شجاعی در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با اشاره به اهمیت بخش کشاورزی در توسعه و رونق اقتصادی کشور ابراز داشت:در کهگیلویه و بویراحمد پتانسیل هایی بالایی برای تقویت و توسعه کشاورزی در بخش‌های مختلف وجود دارد.

کیفیت بالای محصولات باغی در کهگیلویه و بویراحمد

رئیس نظام کشاورزی و منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: محصولات باغی استان کهگیلویه و بویراحمد از تنوع بالایی به جهت وجود اقلیم‌های متفاوت برخوردار هستند.

شجاعی با اشاره به کیفیت بالای محصولات باغی در کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: در صورت استفاده هرچه بیشتر از اصول مهندسی نوین کشاورزی می‌توان محصولات باغی استان را به صورت مستقیم به کشورهای خارجی صادر کرد.

رئیس نظام صنفی کشاورزی و منابع کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: به همه کسانی که قصد دارند باغات خود را توسعه دهند، توصیه می‌شود از نهال‌های پیوندی و پرمحصول استفاده کنند تا بازدهی باغات خود را بالا ببرند.

ضرورت راه‌اندازی اتاق تسهیل برای رفع مشکلات بخش کشاورزی

وی با بیان این‌که مسئولان استانی باید اهتمام ویژه‌ای برای رفع مشکلات و تنگناهای بخش کشاورزی داشته باشند عنوان کرد: در همین راستا باید اتاق تسهیل برای رفع مشکلات پیش روی کشاورزان و توسعه کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد راه اندازی شود.

شجاعی از کشاورزی به عنوان شاه کلید توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد یاد کرد و افزود: بیش از هر چیز باید به فکر تقویت کشاورزی استان باشیم تا از این طریق استان از محرومیت و توسعه‌نیافتگی خارج شود.

رئیس نظام کشاورزی و منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد از فقدان صنایع پایین‌دستی کشاورزی به عنوان یکی از معضلات اساسی در کشاورزی استان یاد کرد و افزود: وجود صنایع پایین دستی و فرآوری علاوه بر ایجاد اشتغال باعث رونق کشاورزی و توسعه شهرها و روستاهای استان می شود.

این مسئول گفت: برای رسیدن به توسعه باید بر پایه علم و دانش حرکت کرد تا گام های بلندی برای تحقق اهداف پیش بینی شده برداشته شود.

وی استفاده از توان علمی نیروهای فنی در حوزه های مختلف کشاورزی را مهم و راهگشا عنوان کرد و افزود: وقتی علم مهندسان کشاورزی در کنار تجربه کشاورزان قرار گیرد، به رشد و بالندگی هرچه بیشتر کشاورزی می‌انجامد.

انتهای پیام/82008/ن30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول