اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی بخش آبپخش:

شغل 80 درصد مردم آبپخش کشاورزی است

رئیس شورای اسلامی بخش آبپخش گفت: شغل 80 درصد مردم آبپخش کشاورزی است و تقویت زیرساخت‌های کشاورزی در این منطقه امری ضروری است.

شغل 80 درصد مردم آبپخش کشاورزی است

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، خداکرم روشن‌صفت شامگاه سه‌شنبه در نشست با کشاورزان منطقه آبپخش اظهار داشت: کشاورزی از امتیازات برجسته آبپخش است و باید از تمام ظرفیت‌های موجود برای تقویت کشاورزی آبپخش استفاده کنیم.

وی افزود: بر اساس آمار و اطلاعات موجود بیش از 80 درصد مردم بخش آبپخش در صنعت کشاورزی فعالیت دارند و از این طریق امرار معاش می‌کنند، لذا تقویت بنیه کشاورزی در منطقه آبپخش از ضرورت و اهمیتی بالا برخوردار است که مسئولان باید به آن توجه کنند.

رئیس شورای اسلامی بخش آبپخش خاطرنشان کرد: با توجه به تاثیرگذاری بالای صنعت کشاورزی بر معاش مردم آبپخش شوراهای اسلامی این منطقه با جدیت خاصی دغدغه‌های مردم در این عرصه را پیگیری می‌کنند و مشکلات کشاورزی را اساسی‌ترین دغدغه خود می‌دانند.

روشن‌صفت بیان داشت: در هفته‌های گذشته نرخ آب‌بها به یکی از اساسی‌ترین دغدغه‌های کشاورزان منطقه آبپخش تبدیل شده و کشاورزان مناطق مختلف با مراجعه به شوراهای اسلامی شهر و روستا خواستار پیگیری برای تجدید نظر در نرخ آب‌بهای نخیلات شده‌اند.

وی اضافه کرد: اعلام بیلان کار شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر در قبال آب‌بهای دریافتی از کشاورزان که به اذعان مسئولان منبع اصلی فعالیت‌های این شرکت است، خواسته عمومی کشاورزان است که انتظار داریم مسئولان به این خواسته پاسخ دهند.

رئیس شورای اسلامی بخش آبپخش اذعان داشت: مرمت زهکش‌ها در شبکه آبیاری آبپخش، افزایش میزان لایروبی کانال‌های اصلی، درجه یک و درجه دو، احداث پل‌های دسترسی به اراضی کشاورزی و تسطیح جاده سرویس در حاشیه نخیلات از خواسته‌های اساسی کشاورزان از شرکت بهره‌برداری است.

روشن‌صفت عنوان کرد: شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر باید پاسخگوی خواسته‌های مردمی باشد و با تمام توان در راستای رفع دغدغه‌ها و مشکلاتی که مردم با آن مواجه هستند، تلاش کند.

سهمیه آب کشاورزان دشتی به‌طور کامل در اختیار این منطقه قرار نمی‌گیرد

رئیس شورای اسلامی روستای دشتی نیز گفت: آبیاری نخیلات منطقه دشتی موضوع مهمی است که در سال‌های اخیر همواره با مشکل مواجه بوده و کشاورزان منطقه هیچ‌وقت از نحوه توزیع آب برای نخیلات این منطقه رضایت نداشته‌اند.

محمدحسین مشتاقی اظهار داشت: مشکل آبیاری نخیلات دشتی در ماه‌ها و سال‌های جاری مانند کلافی سر در گم است و انتظار می‌رود مسئولان با جدیت و تلاش خود مشکلات کشاورزان این منطقه را شناسایی و برای رفع آن برنامه‌ریزی کنند.

وی افزود: در سال گذشته در منطقه دشتی با التماس و زور شاهد ارائه یک دور آبیاری برای کشاورزان منطقه بوده‌ایم و این موضوع در حالی است که در برخی از مناطق روستایی شاهد ارائه بیش از چهار دور آبیاری در مدت زمان مشابه دشتی بوده‌ایم.

مشتاقی خاطرنشان کرد: اعتقاد داریم سهمیه آب روستای دشتی در سال‌های گذشته به‌طور دقیق در اختیار باغداران این روستا قرار نگرفته و از مسئولان شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی و آب منطقه‌ای انتظار داریم سهمیه مطلوب آب را در اختیار کشاورزان این روستا قرار دهند.

وی ادامه داد: تخصیص سهمیه آب نخیلات روستای دشتی بر اساس آمار نخیلات این روستا موضوعی است که کشاورزان دشتی اسماعیل‌خانی همواره به آن تاکید دارند و از مسئولان مربوطه انتظار داریم بر اساس پارامترهای مربوطه سهمیه آب نخیلات روستای دشتی را به‌طور کامل در اختیار کشاورزان قرار دهند.

مشتاقی متذکر شد: وضعیت بد زهکش‌های در مجاورت روستای دشتی اسماعیل خانی نیز از مشکلاتی است که کشاورزان این روستا با آن دست و پنجه نرم می‌کنند و مسئولان با برنامه‌ریزی برای رفع این مشکل کمک بزرگی به کشاورزان این روستا می‌کنند.

انتهای پیام/2452/غ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول