اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دومین ماه از فصل پاییز

برداشت زعفران از اراضی کشاورزی خلخال آغاز شد

در دومین ماه از فصل پاییز برداشت زعفران از اراضی کشاورزی خلخال آغاز شد.

برداشت زعفران از اراضی کشاورزی خلخال آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار خلخال عصر امروز در بازدید از اراضی کشاورزی کاشت زعفران در بخش شاهرود خلخال اظهار داشت: برداشت زعفران از اراضی کشاورزی خلخال در بخش شاهرود آغاز شد.

هوشنگ محمدی تصریح کرد: امسال پنج هکتار در بخش شاهرود خلخال زیر کشت پیاز زعفران رفته که به لحاظ کیفیت و طعم خاص زعفران خلخال، کاشت این محصول مورد استقبال اهالی قرار گرفته است.

 

 

وی با اشاره به وضعیت آب و هوایی در بخش شاهرود خلخال و خورش‌رستم خاطر نشان کرد: در این دو بخش از شهرستان خلخال استعداد کافی برای کاشت زعفران وجود دارد که امسال نیز یک کشاورز خلخالی با کاشت زعفران در یک هکتار بیش از چهار کیلوگرم زعفران خشک به دست آورده است.

محمدی خطاب به کشاورزان خلخالی اضافه کرد: ما با جدیت از توسعه بخش کشاورزی و کاشت این محصول در مناطق مختلف خلخال حمایت می‌کنیم و در کارگروه کشاورزی نیز این موضوع در اولویت مسائل قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، هم اکنون در مناطقی از بخش شاهرود و خورش‌رستم خلخال زعفران کاشته شده بود که فصل برداشت آن از یک هفته گذشته آغاز شده و انتظار می‌رود در سال 93 بیش از 20 هکتار از اراضی خلخال زیر کاشت این محصول قیمتی و خوش طعم برود.

عمده مصرف زعفران در مصرف غذا و دارو است علی‌رغم تولید زعفران در مناطق مختلف کشور تولید این محصول از سه سال گذشته در خلخال به لحاظ داشتن کیفیت مطلوب و طعم خوش زبانزد عام و خاص است.

ابراهیم نوروزی کشاورز زعفران‌کار شاهرود خلخال در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: امسال محصول برداشتی بیشتر از سال گذشته بوده و با وجود آب و هوای خوب، مراقبت از پیازهای زعفران و کاشت ارقام مناسب می‌توان محصول خوبی از مزارع و مناطق مورد کاشت زعفران برداشت کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، گل‌های خوش رنگ و زیبای زعفران پس از چیدن و جدا شدن پرچم‌های آنها و خشک شدن، در بسته‌بندی‌های مناسب روانه بازار شده و مورد مصرف قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/62008/ک40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول