اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم مرند در مجلس:

رونق اشتغال در بخش کشاورزی مرند نیازمند توسعه صنایع‌تبدیلی است

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس محدویت منابع آبی در بخش کشاورزی باید به فرصت‌های بزرگ تولید و اشتغال تبدیل شود، گفت: رونق اشتغال و درآمد در بخش کشاورزی مرند به توسعه صنایع تبدیلی نیاز دارد.

رونق اشتغال در بخش کشاورزی مرند نیازمند توسعه صنایع‌تبدیلی است

به گزار ش خبرگزاری فارس از مرند، محمد حسن‌نژاد ظهر امروز در جمع اعضای تشکل‌های تعاونی‌گرای  دشت‌های زراعی یکانات و هرزندات این شهرستان با اشاره به این مطلب که رونق اشتغال و درآمد در بخش کشاورزی مرند با انجام سرمایه‌گذاری‌های هدفمند و کارشناسی شده قابل دسترسی است، اظهار کرد: محدویت‌های منابع آبی یکی از مشکلات اساسی بخش کشاورزی محسوب می‌شود که باید با کاربردی کردن برنامه‌ریزی‌های لازم اداری این محدودیت را به فرصت‌های بزرگ تولیدی و اشتغالزایی تأثیرگذار تبدیل کرد.

وی افزود: واگذاری اراضی ملی مستعد به گروه‌های تحصیل کرده رشته‌های مختلف زراعی برای عملیاتی کردن طرح‌ها و پروژه‌های تولیدی سازگار با شرایط کم آبی بخش کشاورزی همچنان در اولویت کاری است و در این خصوص نیز ارائه تسهیلات ارزان قیمت حمایتی مورد توجه ویژه قرار گرفته است. 

لحظه‌شماری اهالی مرند برای تسریع در اتمام پروژه انتقال حق آبه رود ارس به دشت مرند

حسن‌نژاد با اشاره به لحظه‌شماری اهالی مرند برای تسریع در اتمام پروژه عظیم انتقال حق‌آبه رود ارس به حوزه‌های آب شرب و آب کشاورزی این شهرستان، افزود: با به ثمر رسیدن این طرح حیاتی بسیاری از معضلات دیرینه مردم مرند در دستیابی به تأسیسات پایدار آب شرب و آب کشاورزی مورد حل و فصل ریشه‌ای قرار خواهد گرفت. 

رونق اشتغال و درآمد در بخش کشاورزی مرند به توسعه صنایع تبدیلی نیاز دارد

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی در ادامه مطالب خود از آمادگی کامل مسئولان شهرستانی در تأمین تمام اراضی مورد نیاز برای اجرای پروژه‌های کشت و صنعت در حوزه اصلی دشت‌های یکانات و هرزندات خبر داد و گفت: اعضای کارگروه توسعه بخش کشاورزی مرند برای استقرارسازی تأسیسات زیرساختی و نیز تأمین امکانات خدماتی مورد نیاز، همگام با مجریان و سرمایه‌گذاران پروژه‌‌های تولیدی و خدماتی مصوب دشت‌های زراعی یکانات و هرزندات حرکت و اقدام خواهند کرد.

وی ضمن دعوت از فعالان اجرای پروژه‌های مهم کشاورزی در دشت‌های زراعی یکانات و هرزندات برای پیاده‌سازی اصول سرمایه‌گذاری با صرفه و استفاده حداکثری از توانمندی‌های مدیریتی، نظارتی و اجرایی کارشناسی کارآمد بومی، یادآور شد: محصولات تولیدی بخش کشاورزی با بهره‌مندی از شرایط ایده‌آل آب و هوایی و حاصلخیزی خاک منطقه باید از لحاظ کیفی و کمی و نیز تنوع اقلام، توان رقابتی بالایی را در عرصه بازارهای صادرات داخلی و خارجی داشته باشد.

وی افزود: انتقال آب رود ارس و نیز وجود منابع خاکی غنی شرایط ویژه‌ای را برای اقتصادی کردن تمام فعالیت صنعتی بخش‌های کشاورزی، دامی، باغی و صنایع تبدیلی هم‌گروه آنها در دشت‌های زراعی یکانات و هرزندات مرند مهیا کرده است.

حسن‌نژاد همچنین یادآور شد: در حال حاضر تولید سالانه بیش از 100 هزار تن انواع محصولات کشاورزی در این شهرستان یکی از ارکان اصلی توسعه اقتصادی منطقه محسوب می‌شود، گفت: رونق اشتغال و درآمد در بخش کشاورزی مرند به توسعه صنایع تبدیلی نیاز دارد.

انتهای پیام/60002/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول