اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 6 ماهه نخست سال جاری صورت گرفت

جمع‌آوری 71 میلیون تومان زکات در سرایان

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) سرایان گفت: در شش ماهه نخست امسال 71 میلیون تومان زکات توسط امداد سرایان جمع‌آوری شده است.

جمع‌آوری 71 میلیون تومان زکات در سرایان

حسن حلوانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند، زکات را یکی از فروعات دین اسلام دانست و اظهار داشت: بر تمامی مسلمانان لازم است در احیا و اقامه احکام آن بکوشند.

وی با اشاره به زکات پرداختی مردم سرایان به کمیته امداد امام خمینی (ره) در شش ماهه نخست امسال ادامه داد: مردم سخاوتمند این شهرستان در راستای احیاء سنت حسنه زکات و کمک به فقرا و نیازمندان مبلغ 71 میلیون تومان زکات در این مدت پرداخت کردند.

پرداخت یک‌هزار کیلوگرم گندم و جو به عنوان زکات

مدیر کمیته امداد امام خمینی سرایان تصریح کرد: این کمک‌ها با اولویت فقرا، نیازمندان و پروژه‌های عام‌المنفعه هزینه می‌شود.

حلوانی با بیان این‌که کشاورزان این شهرستان مقدار یک‌هزار و 436 کیلوگرم گندم و جو را برای زکات مال خود به این نهاد پرداخت کردند، اذعان داشت: همچنین دامداران تعداد 15 رأس دام و مقدار 51 کیلو گوشت برای زکات مال خود به کمیته امداد پرداخت کردند.

وی با بیان این‌که در مجموع 16 روستا از این شهرستان مشمول زکات بوده است، یادآور شد: تعداد 17 نفر به عنوان عامل با ستاد زکات همکاری داشته‌اند.

واگذاری 12 اصل نهال برای نیازمندان

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) سرایان افزود: برای تحقق زکات تاکنون هشت جلسه در قالب جلسات ستاد زکات شهرستان تشکیل و فرهنگ‌سازی مناسب صورت گرفته است.

حلوانی از اقدامات خوب کشاورزان سرایان و مشارکت فعال آنها در طرح اهدای شجره طیبه به کمیته امداد خبر داد و متذکر شد: در این راستا از آغاز سال جاری تاکنون تعداد 12 اصله نهال پسته و انار به این نهاد برای کمک به نیازمندان به طور مادام‌العمر اهدا شده است.

وی خاطر نشان کرد: تعداد دو کندوی زنبور عسل به عنوان زکات مستحبی از طرف خیران به کمیته امداد این شهرستان واگذار شده است.

انتهای پیام/69010/س30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول