اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای سال جاری تا‌کنون صورت گرفت

اجرایی شدن 175 طرح اشتغال‌زایی در سرایان

مدیر کمیته امداد سرایان گفت: از ابتدای سال جاری تا‌کنون تعداد 175 طرح اشتغال‌زایی با پرداخت 972 میلیون تومان اعتبار در سرایان اجرا شده است.

اجرایی شدن 175 طرح اشتغال‌زایی در سرایان

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حسن حلوانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و دولت در راستای ایجاد اشتغال در جامعه از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد 175 طرح اشتغال‌زایی اجرا و تعداد 152 نفر از مددجویان و فرزندان آنها و سایر اقشار نیازمند در سرایان جذب بازار کار شده‌اند.

وی اذعان داشت: این طرح‌ها از محل تسهیلات کمیته امداد و تسهیلات مشاغل خانگی و خود‌اشتغالی با مشارکت امداد و بانک‌های شهرستان پرداخت و اجرا شده است.

تعامل ارزنده بانک‌های عامل با کمیته سرایان

مدیر کمیته امداد شهرستان سرایان تصریح کرد: با توجه به شرایط جغرافیایی شهرستان سرایان بیشتر طرح‌های اجرا شده در زمینه کشاورزی، دامپروری، مغازه‌داری و غیره بوده است.

حلوانی خاطر نشان کرد: بانک‌های عامل در سرایان تعامل بسیار خوبی با امداد داشته که جای تشکر دارد.

وی رمز موفقیت اشتغال در کشور را نظارت جدی متولیان امر دانست و افزود: هر چه در حوزه اشتغال بابت نظارت و مشاوره شغلی هزینه شود مفید و منجر به تثبیت اشتغال خواهد شد.

مدیر کمیته امداد شهرستان سرایان متذکر شد: از ابتدای سال جاری تا‌کنون تعداد 175 طرح اشتغال‌زایی با پرداخت 972میلیون تومان اعتبار در سرایان اجرا شده است.

اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی و احیای احساس عزت نفس افراد

حلوانی یادآور شد: با اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی متقاضیان جویای کار از طریق کمیته امداد، سهم بسزایی در تولید ناخالص ملی کشور داشته و با اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی احساس عزت نفس افراد احیاء و فرهنگ کار و تلاش در جامعه زنده خواهد شد.

وی گفت: با توجه به احیاء صنایع دستی در شهرستان، تعداد 82 نفر از دختران زیرپوشش این نهاد در زمینه قالی‌بافی مشغول به‌کار هستند.

بهره‌مندی 149 نفر از کلاس‌های آموزش اشتغال در سرایان

مدیر کمیته امداد سرایان ادامه داد: طی سال گذشته تعداد 183 تخته فرش به متراژ 183 متر مربع به ارزش 660 میلیون ریال تولید و با نظارت این نهاد، در بازارهای جهانی به بالاترین قیمت به فروش رسیده است.

حلوانی گفت: هدایت مددجویان و فرزندان آنها به سوی فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اساس اشتغال‌زایی کمیته امداد است.

وی اظهار داشت: طی سال گذشته تعداد 149 نفر از کلاس‌های آموزش اشتغال این نهاد بهره‌مند شده‌اند.

مدیر کمیته امداد سرایان اضافه کرد: همچنین تعداد 344 نفر از مجریان طرح‌های اشتغال‌زایی امداد از بیمه تامین اجتماعی برخوردار و مبلغ 167میلیون تومان حق بیمه پرداخت شده است.

حلوانی رمز موفقیت طرح‌های اشتغال‌زایی این نهاد را مشاوره و بازدید دانست و گفت: این طرح‌ها هر ماهه توسط کارشناسان این نهاد مورد ارزیابی قرار گرفته و مجریان از مشاوره شغلی رایگان نیز بهره‌مند هستند.

وی اذعان داشت: تا‌کنون یک‌هزار و 100 مورد بازدید انجام شده است.

انتهای پیام/69017/ح40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول