اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از آغاز سال‌جاری تاکنون صورت گرفت

جمع‌آوری 566 میلیون تومان زکات در خراسان جنوبی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی گفت: از آغاز سال‌جاری تاکنون، 566 میلیون تومان زکات توسط کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی جمع‌آوری شد.

جمع‌آوری 566 میلیون تومان زکات در خراسان جنوبی

سید جواد رضوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: مسلمانان همواره در احادیث و قرآن به پرداخت زکات توصیه شده‌اند.

وی ادامه داد: اهمیت پرداخت زکات به گونه‌ای است که بعد از توصیه مسلمانان به برپایی نماز مورد توجه قرار گرفته است.

زکات واجب در شرع اسلام به 9 گونه از اقلام تعلق می‌گیرد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی به میزان زکات جمع‌آوری شده در استان اشاره کرد و افزود: از آغاز سال‌جاری تاکنون، 566 میلیون تومان زکات در خراسان جنوبی جمع‌آوری شده است.

رضوی با بیان این‌که زکات واجب در شرع اسلام به 9 گونه از اقلام تعلق می‌گیرد، گفت: این اقلام شامل غلات اربعه (گندم، جو، خرما و کشمش)، احشام ثلاثه (گوسفند، گاو، شتر) و نقدین (طلا و نقره) بوده که دارای شرایط خاص می‌شود.

وی تصریح کرد: زکات فطره که بر تمام افراد به غیر از فقرا در روز عید فطر واجب می‌شود و زکات مستحبی که به غیر از این اقلام به فتوای برخی از مراجع به مال‌التجاره تعلق می‌گیرد از دیگر انواع زکات است.

همکاری 300 عامل با کمیته امداد خراسان جنوبی برای جمع‌آوری زکات

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی با بیان این‌که مردم خراسان جنوبی علاوه بر پرداخت زکات به این 9 مورد از اقلام که در شرع مقدس زکات واجب بر آن تعلق می‌گیرد، یادآور شد: همچنین به محصولات کشاورزی استان از قبیل زرشک، زعفران و عناب زکات مستحبی تعلق می‌گیرد.

رضوی از همکاری 300 عامل برای جمع‌آوری زکات در استان خبر داد و افزود: برای فرهنگ‌سازی و جمع‌آوری زکات در خراسان جنوبی 150 روحانی با کمیته امداد امام خمینی استان همکاری می‌کنند.

وی با بیان موارد مصرف زکات خاطر نشان کرد: درآمد زکات علاوه بر عمل به مصارف زکات در قرآن به پروژه‌های عمرانی شامل ساخت مساجد، مجتمع‌های فرهنگی، غسالخانه، تهیه جهیزیه برای جوانان و درمان محرومان هزینه می‌شود.

انتهای پیام/69021/م30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول