اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی:

942 پایگاه فطریه مردم خراسان جنوبی را جمع‌آوری می‌کنند

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی از ایجاد 942 پایگاه جمع‌آوری وجوه فطریه در استان خبر داد.

942 پایگاه فطریه مردم خراسان جنوبی را جمع‌آوری می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط عمومی اداره کل کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی، سید رضا حسینی گفت: زکات فطره و یا فطریه یکی از فروع دین اسلام است.

وی با اشاره به این‌که تاکید مقام معظم رهبری بر جمع‌آوری زکات توسط کمیته امداد امام خمینی است، عنوان کرد: بدین منظور پایگاه‌های جمع‌آوری زکات فطریه در مصلی و محل اقامه نماز عید فطر ایجاد می‌شود.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی با بیان این‌که امسال 828 پایگاه در مساجد و مصلا‌های نماز عید فطر وجوه زکات فطره روزه‌داران را جمع‌آوری می‌کنند، گفت: همچنین 114 پایگاه دیگر به غیر از مساجد در میادین و معابر اصلی شهرها و روستاهای استان آماده جمع‌آوری فطریه هستند.

حسینی تصریح کرد: به منظور دریافت فطریه و کفارات روزه‌داران پاکت‌هایی قبل از عید سعید فطر از طریق اداره کل پست استان و یا ادارات تابعه این نهاد توزیع می‌شود.

وی اظهار امیدواری کرد: مردم استان، زکات فطره خود را در داخل این پاکت‌ها قرار داده و با قید رقم و نوع وجوه به پایگاه‌های این نهاد تحویل تا در اسرع وقت به دست محرومان و نیازمندان واقعی برسد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی یادآور شد: به گفته قائم مقام نماینده ولی‌فقیه خراسان جنوبی، مبلغ زکات فطریه برای هر نفر 30 هزار ریال و کفاره برای هر نفر 10 هزار ریال تعیین شده است.

حسینی از خیران و نیکوکارانی که در طول ماه مبارک رمضان و در مناسبت‌های مختلف شامل اطعام، آزادی زندانیان، اکرام ایتام، طرح مفتاح‌الجنة و ... به محرومان و نیازمندان کمک کرده‌اند، قدردانی کرد.

انتهای پیام/69017/م/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول