اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آموزشکده فنی و حرفه‌ای اردبیل:

توسعه رشته‌های دانشگاهی باید متناسب با بازار کار باشد

رئیس آموزشکده فنی و حرفه‌ای اردبیل گفت: توسعه آموزش‌ها و رشته‌های دانشگاهی باید متناسب با بازار کار و جامعه صورت بگیرد تا شاهد ورود نیروهای کار بلد در سنگرهای مختلف فنی، مهندسی و اجرایی باشیم.

توسعه رشته‌های دانشگاهی باید متناسب با بازار کار باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عارف جلیلی ایرانی عصر امروز در مراسم آغازین سال تحصیلی آموزشکده فنی و حرفه‌ای پسران اردبیل اظهار داشت: بهار علم، تعلیم و تربیت و ارتقای معرفت و شناخت فرصتی حقیقی برای برداشتن گام‌های استوار و جدی در پیشبرد اهداف نظام اسلامی است که قطعاً در این مسیر مراکز علمی و دانشگاهی نقش تحولی و پویاتری نسبت به سایر مجموعه‌ها دارند.

وی از دانشجویان به عنوان طالبان علم و فناوری‌های نوین یاد کرد و افزود: با هدف تجهیز علمی همراه با تهذیب و خودسازی باید به گونه‌ای حرکت و برنامه‌ریزی داشت تا اهداف نظام اسلامی به ثمر نشسته و این اهداف بهتر و بیشتر در پیشبرد امور مؤثر و کارساز باشد.

جلیلی ایرانی تصریح کرد: ‌این واحد دانشگاهی همگام با سایر واحدهای آموزشی به رسالت خود عمل کرده و مهری روان توأم با آرامش را برای دانشجویان و مراجعان فراهم آورده است تا در سایه مجاهدت علمی و تحصیلی در مسیر تقویت بنیان‌های فکری و دینی نسل نواندیش و دانشگاهی که آینده‌سازان کشور هستند، گام‌های جدی برداشته شود.

این مسئول دانشگاهی خاطر نشان کرد: امسال در 9 رشته تحصیلی در مقطع کاردانی و یک رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی آموزشکده فنی و حرفه‌ای پسران اردبیل دانشجو جذب کرده است.

وی اضافه کرد: رسالت دانشگاه فنی و حرفه‌ای پرورش و تربیت نیروهای کار متعهد، تحصیل کرده و متخصص مورد نیاز بازار کار در سطح ملی و منطقه‌ای است.

رئیس آموزشکده فنی و حرفه‌ای اردبیل بیان کرد: توسعه آموزشکده‌های دانشگاهی مورد نیاز بازار کار و جامعه به ویژه در رشته‌های فنی و مهندسی بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است.

جلیلی ایرانی یادآور شد: دانش‌آموخته‌های چنین رشته‌هایی امکان ورودشان به بازار کار و ایجاد زمینه‌های اشتغالزایی برای خود و دیگر کارجویان از شانس بیشتری برخوردار هستند که این خود نوید کارآفرینی بهتر را می‌دهد.

وی در پایان لزوم توجه به مهارت‌آموزی به جوانان و نوجوانان کشورمان را در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به سال جهاد اقتصادی نامگذاری شده است، ضروری به نظر می‌رسد که امیدواریم در این باب بتوان بیش از هر زمان دیگر شایسته و بهتر عمل کرد.

انتهای پیام/62001/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول