اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نیمه نخست سال‌جاری صورت گرفت

آموزش بیش از 2 میلیون نفر ساعت در فنی و حرفه‌ای استان زنجان

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: در نیمه نخست سال‌جاری بیش از 2 میلیون نفر ساعت در فنی و حرفه‌ای استان زنجان دور‌ه‌های آموزشی را سپری کرده‌اند.

آموزش بیش از 2 میلیون نفر ساعت در فنی و حرفه‌ای استان زنجان

قاسم صیادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان به عملکرد فنی و حرفه‌ای استان زنجان در طول 6 ماه نخست سال‌جاری اشاره کرد و اظهار داشت: کارآموزان علاقه‌مند زنجانی استقبال خوبی از دوره‌های فنی و حرفه‌ای داشته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: فنی و حرفه‌ای در نیمه نخست سال‌جاری 2 میلیون و 841 هزار و 143 نفر ساعت آموزش‌های مهارتی را در بخش دولتی در سطح استان ارائه کرده است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان از تحقق 100 درصدی آموزش‌های ارائه شده سازمان خبر داد و خاطرنشان کرد: فنی و حرفه‌ای استان در نیمه نخست سال‌جاری 17 هزار و 986 نفر دوره معادل 2 میلیون و 841 هزار و 143 نفر ساعت را در بخش دولتی آموزش داده است.

وی با اشاره به اینکه در کارگاه‌های ثابت یک میلیون و 615 هزار و 267 نفر ساعت دوره‌های آموزشی را سپری کرده‌اند، افزود: در شعب سیار شهری 327 هزار و 639 نفر ساعت و سکونتگاه غیر رسمی حاشیه شهرها 440 هزار و 87 نفر ساعت آموزش داده شده است.

صیادی ادامه داد: در جوار دانشگاه 86 هزار و 482 نفر ساعت و در بخش صنایع 46 هزار و 314 نفر ساعت آموزش‌های مهارتی ارائه شده است.

وی همچنین از ارائه بیش از 96 هزار نفر ساعت در پادگان‌های نظامی استان زنجان خبر داد و تصریح کرد: این آموزش‌ها با هدف افزایش مهارت‌های فنی و مهارتی سربازان و نیروهای کادر در راستای زمینه‌سازی برای اشتغال برای سربازان پس از فراغت از خدمت ارائه شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای زنجان به اهداف سازمان در برگزاری دوره‌های فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و بیان داشت: این دوره‌ها با هدف افزایش اشتغال در روستاها و ارتقای مهارت روستاییان و افزایش شاغلین در روستاها برگزار شده است.

وی تصریح کرد: تولیدات کشاورزی و توسعه آموزش‌های مهارتی و تشویق روستاییان فاقد مهارت برای اشتغال و کارآفرینی در مناطق روستایی 414 هزار و 362 نفر ساعت به روستاییان فاقد مهارت آموزش‌های مهارتی ارائه شده است.

صیادی با تأکید بر نقش آموزش‌های مهارتی در پیشگیری از جرم و کاهش آسیب‌های اجتماعی تصریح کرد: در نیمه نخست سال‌جاری 210 هزار و 528 نفر ساعت در زندان‌ها و ندامتگاه‌های استان خدمات آموزشی ارائه شده است.

وی ادامه داد: اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان در شش ماهه نخست سال‌جاری 33 درصد در بخش صنعت، 54 درصد در بخش خدمات و 13 درصد در بخش کشاورزی آموزش‌های مهارتی ارائه داده است.

انتهای پیام/73008/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول