اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی:

نگاه به فنی و حرفه‌ای نباید نگاه اوقات فراغتی باشد

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی تاکید کرد: نگاه به فنی و حرفه‌ای نباید نگاه اوقات فراغتی باشد بلکه می‌بایست به فنی و حرفه‌ای نگاهی مبتنی بر بازار کار داشت و زمینه ساز فرهنگ اشتغال ترویج یابد.

نگاه به فنی و حرفه‌ای نباید نگاه اوقات فراغتی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی، حسین بابایان در دیدار با اعضای شورای اسلامی شهرستان اسفراین اظهار کرد: همه ما یک هدف مشترک را دنبال می‌کنیم و آن خدمت به مردمی است که شایسته خدمت‌گذاری هستند، بنابراین می‌بایست استراتژی‌های مناسبی برای تحقق آن تدوین شود.

وی معضل بیکاری را از دغدغه‌های مهم دولت عنوان کرد و افزود: پدیده بیکاری همانند سایر پدیده‌های اجتماعی تک بعدی نیست و عوامل متعددی در ایجاد و رفع آن دخالت دارند.

بابایان مهارت و مهارت‌آموزی را از حلقه‌های مفقوده بیکاری دانست و گفت: اکثر کشورهای پیشرفته و در حال پیشرفت به واسطه نهادینه‌سازی فرهنگ کار و تلاش و فرهنگ مهارت‌آموزی توسعه و پیشرفت نموده‌اند.

وی سپس ضمن گزارش عملکرد در خصوص ایجاد زیرساخت‌های مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای اظهار کرد: در زمان تشکیل استان خراسان شمالی فقط 2 مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای در استان بود، اما در حال حاضر 10 مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای در استان فعال هستند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی گفت: از ابتدای تشکیل استان خراسان شمالی، توسعه فضاهای آموزشی به عنوان اولویت اول در دستور کار قرار گرفت و هم اکنون به استثنای شهرستان‌های گرمه و راز و جرگلان که به تازگی شهرستان شده است، تمام شهرستان‌های استان دارای یک یا چند مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای هستند.

وی تصریح کرد: مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان اسفراین در سال 84 کلنگ‌زنی و در سال 86 افتتاح و آغاز به‌کار کرد و پروژه جدید مرکز فنی و حرفه‌ای در این شهرستان با امکانات خوابگاه، 2 سوله و هشت کارگاه آموزشی با 60 درصد پیشرفت فیزیکی در دست احداث است.

بابایان خاطرنشان کرد: یک میلیارد تومان اعتبار از محل سفر رهبری به استان برای تجهیز مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان مصوب شد که پس از تکمیل پروژه‌ها اختصاص داده می‌شود.

وی با تاکید بر ضرورت نهادینه سازی فرهنگ کار و مهارت‌آموزی گفت: نظام صلاحیت حرفه‌ای با سه زیر نظام آموزش، صلاحیت حرفه‌ای و اشتغال از سال 90 آغاز و تاکنون 2 زیر نظام  آن مصوب شده است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی اظهار کرد: اعتقاد ما بر این است که هیچ فرد ماهری بیکار نیست، مگر اینکه مهارت فرد مورد نیاز جامعه نباشد و نیاز به بازآموزی داشته باشد.

وی در پایان بر استفاده از تجهیزات، پتانسیل و ظرفیت‌های مشترک و اجرای برنامه‌های آموزشی مشارکتی تاکید کرد.

به گزارش فارس، در ادامه نشست، اعضای شورای اسلامی اسفراین نیز با اشاره به ضرورت توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در شهرستان بر ایجاد تعامل مشترک و دوطرفه برای تحقق اهداف تاکید کردند.

انتهای پیام/63002/ب/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول