اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان برنامه پنجم صورت می‌گیرد

تحصیل نیمی از دانش‌آموزان در رشته‌های فنی و حرفه‌ای

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت: تا پایان برنامه پنجم 50 درصد دانش‌آموزان باید در رشته‌های کار و دانش و فنی‌ و‌ حرفه‌ای مشغول به تحصیل شوند.

تحصیل نیمی از دانش‌آموزان در رشته‌های فنی و حرفه‌ای

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمدحسین خواجه‌زاده بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برخلاف مدارس که در تابستان تعطیل هستند، کارکنان اداری آموزش و پرورش در ایام پیش از مهرماه به صورت شبانه‌روزی تلاش می‌کنند تا شروع سال تحصیلی با تدابیر لازم به‌صورتی مناسب برگزار شود.

وی افزود: در همین زمینه پنج کمیته برای پروژه مهر در استان فارس تشکیل و 170 هزار نفرساعت برای مقطع راهنمایی و 370 هزار نفرساعت برای مقطع ابتدایی آموزش به کارکنان انجام شد.

تعویض 1000 بخاری نفتی با برقی

خواجه‌زاده ادامه داد: امسال به سبب کمبود بودجه، کار تعمیر و تجهیز کمتری در مدارس انجام شد اما با توجه به برنامه وزارتخانه یک‌هزار بخاری نفتی در مدارس فارس با بخاری برقی تعویض شد و تهیه هفت هزار بخاری برقی نیز در دستور کار قرار دارد.

نواخته شدن همزمان زنگ آغاز سال تحصیلی و هفته دفاع مقدس

وی تصریح کرد: فردا جشن غنچه‌ها، شکوفه‌ها و جوانه‌ها در فارس برگزار و زنگ آغاز هفته دفاع مقدس و سال تحصیلی به‌صورت همزمان نواخته می‌شود.

این مسئول بیان کرد: از سال 76 تا دو سال پیش هر سال پنج درصد از تعداد دانش‌آموزان کاسته شده که به دلیل کاهش جمعیت بوده است.

خواجه‌زاده ابراز داشت: در حال حاضر تعداد دانش‌آموزان مقطع ابتدایی روندی رو به رشد دارد و در مقاطع متوسطه و راهنمایی رو به ثبات است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه وزارتخانه برای کاهش تعداد دانش‌آموزان رشته تجربی، افزایش ریاضی و کیفیت‌بخشی به علوم انسانی، خاطرنشان کرد: با وجود این برنامه علاقه‌مندی به رشته تجربی در دانش‌آموزان دختر و پسر افزایش یافته است.

معاون آموزش و پرورش فارس در ادامه گفت: در حال حاضر نزدیک به 44 درصد دانش‌آموزان فارس فنی و حرفه‌ای هستند که باید به بیش از 45 درصد برسد.

ممنوعیت استفاده از نیروی خارج از آموزش و پرورش

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس در ادامه گفت: در مورد نیروی انسانی در استان فارس تناسب جنسیتی نداریم، چنان‌چه بیش از 52 درصد نیروها خانم هستند.

وی ادامه داد: در شیراز 55 درصد نیروهای مقطع متوسطه و بیش از 70 درصد نیروهای مقطع ابتدایی خانم هستند.

خواجه‌زاده اضافه کرد: در حال حاضر در 572 رشته در آموزش و پرورش نیروی انسانی مشغول به کار بوده و به سبب عدم رعایت تناسب استخدام در رشته‌ها در برخی موارد مشکلاتی برای آموزش و پرورش به وجود آمده است.

به گفته وی، این عدم تناسب‌ها به سبب قوانینی بوده که در مقاطع مختلف تصویب شده و نیروهایی را از خارج وارد آموزش و پرورش کرده است.

این مسئول ابراز داشت: با 65 هزار نیروی انسانی و سالی دو هزار بازنشسته و این که در یک سال هشت هزار نیرو در آموزش و پرورش فارس خارج شده، تامین نیروی مورد نیاز در برخی مقاطع با مشکل انجام می‌شود.

استفاده از نیروهای شاغل برای حق‌التدرس راهکاری بود که خواجه‌زاده برای حل مشکل کمبود نیرو به آن اشاره کرد و گفت: قوانین استفاده از نیروهای خارج از آموزش و پرورش را ممنوع کرده است.

انتهای پیام/2448/غ40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول