اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به زودی در زندان مرکزی شیراز صورت می‌گیرد

گشایش آموزشگاه ثابت فنی و حرفه‌ای

معاون آموزشی فنی و حرفه‌ای استان فارس از گشایش آموزشگاه ثابت فنی و حرفه‌ای در زندان‌های بالای 2 هزار نفر جمعیت کیفری در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

گشایش آموزشگاه ثابت فنی و حرفه‌ای

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌های فارس، عبدالرسول کازرونی در آیین گشایش کارگاه صنایع دستی و آموزش فنی و حرفه‌ای زندان مرکزی شیراز اظهار داشت: براساس تفاهم‌نامه منعقده بین سازمان فنی و حرفه‌ای کشور و سازمان زندان‌ها، مقرر شده در زندان‌های بالای 2 هزار نفر جمعیت کیفری مرکز ثابت فنی و حرفه‌ای راه‌اندازی شود.

وی افزود: مجوز اولیه مرکز ثابت فنی و حرفه‌ای زندان مرکزی شیراز از ستاد سازمان اخذ شده و با توجه به شرایط موجود در زندان مرکزی و اقدامات اولیه انجام شده با همکاری استان و توسعه تجهیزات و فضای کارگاهی، این کارگاه به‌زودی به عنوان مرکز ثابت آموزشی فنی و حرفه‌ای معرفی می‌شود.

کازرونی با اشاره به اینکه 13 مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای در زندان‌های این استان مشغول فعالیت هستند، گفت: امسال بیش از 600 هزار ساعت آموزش فنی و حرفه‌ای برای زندانیان در نظر گرفته شده که در شش ماهه نخست معادل 100 درصد برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، محقق شده است.

معاون آموزشی فنی و حرفه‌ای فارس ابراز داشت: در بیش از 170رشته برای زندانیان مرد و زن زندان‌های این استان، کلاس‌های آموزش فنی و حرفه‌ای برگزار می‌شود و در پایان دوره‌های آموزشی بر اساس استانداردهای فنی و حرفه‌ای، گواهی‌نامه مهارت فنی و حرفه‌ای اخذ می‌کنند و از تسهیلات نیز بهره‌مند می‌شوند.

وی تصریح کرد: یکی از سیاست‌های فنی و حرفه‌ای این است که برخی مراکز توأم با خدمات آموزشی و تولیدی به صورت خودگران فعالیت کنند تا از نظر اقتصادی نیز درآمدزا باشند.

کازرونی در ادامه قول مساعد داد که زندان‌ها را به تجهیزات فنی و حرفه‌ای مجهز کند. 

در این مراسم، موسی احمدی مدیرکل زندان‌های فارس، اسحاق ابراهیمی معاون سلامت و اصلاح و تربیت زندان‌های این استان، قاسم اسکندری سرپرست زندان مرکزی شیراز، مسلم دهقانی مدیر بنیاد تعاون زندانیان فارس، سید مهدی حمزوی کارشناس آموزشی فنی و حرفه‌ای این استان حضور داشتند.

این کارگاه در زمینی به مساحت یک‌هزار متر مربع با اشتغالزایی برای 200 نفر از زندانیان با همکاری بنیاد تعاون راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام/‌2448/ق/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول