اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت بندرعباس تاکید کرد

لزوم تناسب رشته‌های دانشگاهی با نیازهای کشور

امام جمعه موقت بندرعباس با بیان اینکه سیستم دانشگاهی در برخی از رشته‌ها بیش از نیاز موجود کشور نیرو تربیت کرده است، گفت: این امر نشان از توسعه آموزش عالی نیست چرا که باید رشته‌های دانشگاهی و نیازهای کشور همخوان باشد.

لزوم تناسب رشته‌های دانشگاهی با نیازهای کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت‌الاسلام سیدعباس تقوی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، با اشاره به فرا رسیدن سالگرد هفته دفاع مقدس، از دفاع مقدس به عنوان برگ زرینی در تاریخ کشور ایران یاد کرد و اظهار داشت: در این جنگ، ایرانی‌ها به دنیا نشان دادند که نه تنها با اعتقادات خود راسخ هستند، بلکه اعتقاداتشان می‌تواند زمینه‌ساز دستاوردهای بزرگی باشد که دنیا و جهان اسلام را تحت تاثیر قرار دهد.

وی با بیان اینکه باید به دفاع مقدس به عنوانی گنجی معنوی در تمام طول سال نگاه کرد، افزود: باید فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان منتقل و آنها با تمام وجود آنرا درک کنند.

امام جمعه موقت بندرعباس، با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران تا ابد مدیون خون شهداست، یادآور شد: هر چند که در جنگ‌های مختلف دنیا کشورها در دفاع از خود هزینه‌های جانی و انسانی زیادی داده‌اند، اما در دفاع مقدس، فرزندان ایران اسلامی با عقاید اسلامی خود و با هدف دفاع از آرمان‌ها به میدان رفتند.

تقوی با بیان اینکه بصیرت، دینداری، ایثار و شهادت همگی فرهنگ‌هایی هستند که باید ترویج آنها همواره در دستور کار مسئولان فرهنگی و اجتماعی قرار گیرد، افزود: در واقع این فرهنگ‌ها که برگرفته از فرهنگ و نهضت عاشوراست می‌تواند ممکلت و دین را برای همیشه بیمه کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: تمامی قوانین برای رفاه مردم در جامعه اسلامی وضع شده است و اگر سبک زندگی افراد متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی نباشد، دستاوردها در راه تحقق تمدن اسلامی ناچیز خواهد بود.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌های هرمزگان در بخش دیگری از سخان به بازگشایی مراکز آموزشی عالی و آموزش و پرورش و همچنین آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه در کشور اشاره و افزود: باید در روند تعلیم و تربیت سیستم آموزشی و مجریان نظام آموزشی که معلمان نیز بخشی از آن هستند و حتی والدین به روحیه و احساسات دانش‌آموزان احترام بگذارند.

وی در بخش پایانی سخنان خود بیان اینکه کشور امروز در برخی از رشته‌ها بیش از نیاز به تربیت افراد در بخش آموزش عالی پرداخته است، اظهار داشت: وجود چنین مسائلی در سیستم آموزشی کشور نشان از عدم برآورد صحیح از نیازها و وضعیت موجود و حتی آینده است.

تقوی با بیان اینکه باید این روند که نشان از پیشرفت علمی کشور نیست، باید اصلاح شود، باید رشته‌های دانشگاهی با نیازهای کشور متناسب و همخوان باشد.

انتهای پیام/88001/ق40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول