اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد ساوجبلاغ خبر داد

برگزاری دوره‌های فنی و حرفه‌ای ویژه دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد

مدیر کمیته امداد امام خمینی ساوجبلاغ از برگزاری دوره‌های فنی و حرفه‌ای ویژه دانش‌آموزان تحت پوشش این کمیته خبر داد.

برگزاری دوره‌های فنی و حرفه‌ای ویژه دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد

شاپور قاسمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار داشت: یکی از مهمترین اهداف کمیته امداد، توانمند‌سازی اقتصادی افراد و خانواده‌های تحت پوشش و ایجاد شرایطی است که این افراد بتوانند از نظر اقتصادی به استقلال مالی برسند.

وی تصریح کرد: بنابراین برای اینکه بتوانیم افراد نیازمند و مددجو را از نظر اقتصادی توانمند کنیم، لازم است که شرایط کسب و کار آنها را فراهم کرده و یا آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را برای قشرهای مختلف تحت پوشش ارائه کنیم.

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان ساوجبلاغ در پاسخ به این پرسش که چه برنامه‌هایی در این حوزه صورت گرفته است؟ گفت: ما برنامه‌های متعددی در شهرستان ساوجبلاغ داریم که برای بخش‌های مختلف تحت پوشش از جمله جوانان، زنان سرپرست خانوار و حتی دانش‌آموزان اجرا شده و یا در حال اجراست.

قاسمی ادامه داد: در آخرین اقدام از این سلسله برنامه‌ها، کلاس‌های آموزشی اشتغال تابستان ویژه دانش‌آموزان جویای کار تحت پوشش کمیته امداد در شهرستان ساوجبلاغ برگزار شد.

وی افزود: در این برنامه حدود یکصد دانش‌آموز در کلاس‌های مختلف فنی و حرفه‌ای حضور یافته و پس از طی دوره و برگزاری آزمون‌های تخصصی، برای افرادی که دوره آموزشی را با موفقیت طی کردند، مدرک فنی و حرفه‌ای صادر شده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان ساوجبلاغ افزود: با توجه به شرایط شهرستان ساوجبلاغ و فضای در حال توسعه کشاورزی این شهرستان، بخش‌های مهمی از دوره‌های آموزشی را به این حوزه اختصاص داده و آخرین دوره آموزش فنی و حرفه‌ای مربوط به پرورش قارچ بود.

قاسمی گفت: در این برنامه نیز 100 دانش‌آموز ساوجبلاغی در کلاس‌های آموزشی حضور یافته و پس از گذراندن بیش از 300 ساعت دوره تخصصی، با موفقیت مدرک معتبر فنی و حرفه‌ای دریافت کردند.

وی تاکید کرد: این کلاس‌های آموزشی به طور قطع تداوم داشته و امیدواریم با ارائه آموزش‌های تخصصی و فنی و حرفه‌ای ویژه مددجویان کمیته امداد در شهرستان ساوجبلاغ، بتوانیم آنها را وارد بازار کار کرده و در نهایت شرایط توانمندسازی و استقلال اقتصادی آنها را فراهم کنیم.

انتهای پیام/2302/ع30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول