اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای کردستان خبر داد

ایجاد رشته دانشگاهی ورزش‌های باستانی و زورخانه‌ای

سخنگوی هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای کردستان با اشاره به اینکه مجوز رشته تربیت بدنی با گرایش ورزش زورخانه‌ای از دانشگاه علمی کاربردی اخذ شده است، گفت: این ورزش در دو مقطع کاردانی و کارشناسی تدریس خواهد شد.

ایجاد رشته دانشگاهی ورزش‌های باستانی و زورخانه‌ای

مصطفی الله ویسیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، با اشاره به کلنگ‌زنی آکادمی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی استان کردستان گفت: این آکادمی در زمینی به مساحت 2 هزار و 500 متر مربع ساخته می‌شود.

وی تصریح کرد: زمین این آکادمی از سوی اداره‌کل مسکن و شهرسازی استان در اختیار هیئت ورزش باستانی و زورخانه‌ای کردستان قرار گرفته است.

الله ویسیان با بیان اینکه مقداری از اعتبار ساخت آکادمی ورزش‌های باستانی و زورخانه‌ای از سوی خیرین تأمین می‌شود، اظهار کرد: مابقی بودجه مورد نیاز از محل اعتبارات استانی پرداخت خواهد شد.

وی با عدم ذکر رقم دقیق برای احداث این آکادمی، ارائه عدد و رقم در این زمینه را به آینده و پیشرفت کار موکول کرد.

سخنگوی هیئت ورزش‌های باستانی و زورخانه‌ای کردستان با اشاره به اینکه مجوز رشته تربیت بدنی با گرایش ورزش زورخانه ای از دانشگاه علمی کاربردی اخذ شده است، گفت: این ورزش در دو مقطع کاردانی و کارشناسی تدریس خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه علمی کاربردی از بهمن ماه جاری اقدام به پذیرش دانشجو خواهد کرد، گفت: در مقطع نخست راه‌اندازی رشته دانشگاهی در نظر گرفته شده است و پس از آن ساخت مجتمعی شامل تعاونی و تهیه وسایل و لوازم زورخانه‌ای در دستور کار قرار می‌گیرد.

الله ویسیان تصریح کرد: در صورت آماده نشدن آکادمی، از دانشگاه علمی کاربردی برای تدریس رشته ورزش باستانی و زورخانه‌ای استفاده می‌شود.

سخنگوی هیئت ورزش‌های باستانی و زورخانه‌ای کردستان در پایان ابراز امیدواری کرد با اتخاذ تدابیر لازم از جمله ایجاد رشته دانشگاهی و تأسیس آکادمی زمینه رشد و بالندگی ورزش زورخانه‌ای کردستان فراهم شود.

انتهای پیام/79012/ر20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول