اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور معاون آموزش متوسطه:

اجبار دانش‌آموزان برای انتخاب رشته‌های فنی و حرفه‌ای کذب است

مشاور معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: اجبار کردن دانش‌آموزان مردودی برای انتخاب رشته فنی و حرفه‌ای و کارودانش کذب است و چنین موضوعی صحت ندارد.

اجبار دانش‌آموزان برای انتخاب رشته‌های فنی و حرفه‌ای کذب است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یدالله توکلی ظهر امروز در نشست معاونان و مسئولان آموزش متوسطه استان اردبیل، اظهار داشت: هدایت تحصیلی دانش‌آموزان در رشته‌های مختلف با در نظر گرفتن حداقل قابلیت‌ها انجام می‌شود.

وی با اشاره به چهار عنصر اصلی در هدایت تحصیلی دانش‌آموزان، تصریح کرد: در این امر توجه به استعداد و توانمندی دانش‌آموزان انگیزه و علاقه به رشته‌ها محیط و امکانات آموزشی و نیازهای شغلی آینده بیشتر مورد توجه و دقت نظر است.

مشاور معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: ما با در نظر گرفتن این چهار عامل با همراهی اولیای دانش‌آموزان و مشاوران مدارس سعی می‌کنیم دانش‌آموزان را به رشته‌های مورد علاقه هدایت و رهنمود سازیم تا براساس استعدادها و قابلیت‌ها انتخاب رشته کرده و به تحصیل خود ادامه دهند.

توکلی اذعان داشت: البته در برخی از موارد شاهد کسب نشدن نمرات لازم برای ورود دانش‌آموزان به یک رشته خاص روبرو هستیم و به همین جهت تنها توصیه می‌کنیم که رشته فنی و حرفه‌ای و کار و دانش می‌تواند در این زمینه راهگشا باشد.

این مسئول عنوان کرد: هیچگونه اجباری در این مساله مد‌نظر نبوده بلکه دانش‌آموزان مردودی پایه اول به دلخواه می‌توانند در رشته‌های حائز شرایط ادامه تحصیل داده و مواد درسی مردود شده خود را پاس کنند.

مشاور معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش بیان داشت: اینکه دانش‌آموزان ما امروز بیشتر راغب در حضور در هنرستان‌ها هستند چیز پوشیده و پنهانی نیست و دلیل آن نیز بازار کاری است که در انتظار هنر‌جویان و دانش‌آموزان مراکز فنی و حرفه‌ای است.

توکلی در خصوص حذف مقطع پیش‌دانشگاهی تا سه چهار سال آینده نیز گفت: با حذف این مقطع و بر اساس نظام آموزشی جدید دانش‌آموزان دوره متوسطه در سه سال پایانی تحصیل خود آزمون‌های نهایی را سپری خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود متذکر شد: قرار است نمرات نهایی این سه سال در قبولی آنها در کنکوری که بدون آزمون خواهد بود بسیار مهم و سرنوشت‌ساز خواهد بود.

انتهای پیام/62004/ذ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول