اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کانون پرورش فکری خراسان جنوبی:

کانون خراسان جنوبی برای برگزاری هفته فرهنگ رضوی آماده می‌شود

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: طی روزهای 26 تا 31 مرداد‌ماه جاری هفته فرهنگ رضوی در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برگزار می‌شود.

کانون خراسان جنوبی برای برگزاری هفته فرهنگ رضوی آماده می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری خراسان جنوبی، عبدالرضا صمدی اظهار داشت: مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان برای نشان دادن شعائر اسلامی و بیان تعالیم اسلامی به اعضای کانون به ویژه در هفته فرهنگ رضوی اهتمام داشته باشند.

وی اذعان داشت: هفته فرهنگ رضوی در 12 مرکز فرهنگی هنری خراسان جنوبی طی روزهای 26 تا 31 مرداد 92 برگزار می‌شود.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی با اشاره به اهداف برگزاری هفته فرهنگ رضوی گفت: ترویج فرهنگ رضوی با ایجاد فضای معنوی همراه با شور و نشاط برای کودکان و نوجوانان به منظور آشنایی با سیره ائمه معصومین به ویژه امام رضا(ع) مهمترین هدف برگزاری این هفته در خراسان جنوبی است.

 صمدی خاطر نشان کرد: طی سه سال گذشته در مراکز فرهنگی هنری سطح کشور شاهد برگزاری جشنواره‌های موضوعی رضوی بودیم.

وی ادامه داد: آشنایی با معارف ناب فرهنگ رضوی به واسطه فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی ماحصل آن است و همه ساله شاهد رشد کمی و کیفی آن به ویژه در زمینه شعر و ادبیات کودک بودیم.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی اضافه کرد: توجه به فرهنگ رضوی به عنوان یک فعالیت مذهبی و معنوی سبب برکت و حرکت در مجموعه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شده است.

صمدی وجود شعائر اسلامی را ویژگی خاص یک جامعه مسلمان دانست و از مربیان کانون استان خواست تا برای نشان دادن شعائر اسلامی و بیان تعالیم اسلامی به اعضای کانون به ویژه در هفته فرهنگ رضوی اهتمام داشته و برای انتشار این ارزش معنوی در کانون تلاش کنند.

وی یادآور شد: بر همین اساس جلسات شورای فرهنگی با حضور مربیان فرهنگی و کارشناسان تشکیل و مقرر شده است طی روزهای 26 تا 31 مرداد در مراکز فرهنگی هنری سه‌گانه بیرجند نمایشگاهی از آثار برگزیده جشنواره‌های رضوی شامل نشریه دیواری، کتاب‌سازی و نقاشی‌های یک تصویر از حدیث رضوی  و پژوهش‌های رضوی برگزیده آثار اعضای کانون در دیگر استان‌ها برگزار شود.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی اضافه کرد: در حال حاضر در 12 مرکز فرهنگی هنری سطح استان‌، کارگاه‌های ادبی، نشریه دیواری، خوش‌نویسی، پژوهش، کتاب و کتاب‌خوانی، سفال‌گری، نقاشی، شعرخوانی و نمایش‌نامه‌خوانی با موضوع فرهنگ رضوی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/69017/ب/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول