اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی:

سیره عملی ائمه (ع) بهترین الگو برای تربیت اسلامی کودکان است

خبرگزاری فارس: مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: سیره عملی و رفتاری ائمه به ویژه پیامبر (ص) به عنوان بهترین الگو در تربیت اسلامی کودکان و نوجوانان محسوب می‌شود.

سیره عملی ائمه (ع) بهترین الگو برای تربیت اسلامی کودکان است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط‌عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، عبدالرضا صمدی به مناسبت روز جهانی کودک اظهار کرد: اگر چه کودکان از نظر جسمی کوچک هستند اما اندیشه‌های بزرگی دارند و گاهی اوقات کارهایی انجام می‌دهند که از عهده بزرگتر‌ها خارج است.

وی کودکان را راستگوترین انسان‌ها خواند و گفت: راستگویی صفتی است که شاید امروزه برای بزرگترها بسیار دشوار باشد اما کودکان صاحب ثروت راستگویی هستند و این صفت سبب می‌شود بزرگترها از دنیای کوچکترها صداقت، مهربانی، گذشت و دوستی را بیاموزند.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی با بیان اینکه مسلمانان در جامعه اسلامی الگوهای با ارزشی برای رفتار با کودکان دارند، افزود: با نگاهی به تاریخ اسلام می‌توانیم از سیره عملی و رفتاری ائمه به ویژه پیامبر (ص)، حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) به عنوان بهترین الگو در تربیت اسلامی استفاده کنیم.

صمدی تصریح کرد: کودکان بزرگ‌ترین پدیده نظام هستی هستند و کودکی مهم‌ترین نقطه زندگی در آفرینش انسان است؛ همین امر سبب شده تا 191 کشور جهان پیمان‌نامه حقوق کودک را امضا کنند.

وی احترام به کودکان و حق‌بقا را از مهم‌ترین مفاد پیمان‌نامه کودک عنوان کرد و گفت: امروزه در عصر ارتباطات و پیشرفت تکنولوژی برخی از کودکان در شرایط دشواری زندگی می‌کنند.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی ادامه داد: این در حالی است که هر کودکی حق دارد در دنیا آموزش‌های اخلاقی و اجتماعی را در کنار بزرگترها با شادی و نشاط بیاموزد و اظهار‌نظر کند.

صمدی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری یادآور شد: پرورش خلاقیت کودکان، تفکر و اندیشیدن و دوستی با فرزندان از جمله نکاتی است که والدین در تربیت فرزندان باید به آن توجه داشته باشند.

انتهای پیام/ز30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول