اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکانون پرورش فکری کودکان خراسان جنوبی:

عضویت 16 هزار و 700 نفر در کانون پرورش فکری کودکان خراسان جنوبی

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: 16 هزار و 700 نفر در خراسان جنوبی عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستند.

عضویت 16 هزار و 700 نفر در کانون پرورش فکری کودکان خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، عبدالرضا صمدی صبح امروز در نشست خبری پانزدهمین جشنواره منطقه‌ای نمایش عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اظهار کرد: تعداد 16 هزار و 700 نفر در خراسان جنوبی عضو کانون فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستند.  

وی ادامه داد: تعداد 165 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های ثابت و سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی وجود دارد.

انجام 16 هزار فعالیت فرهنگی در سال گذشته

مدیرکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی با بیان اینکه در سال گذشته 16 هزار و 400 مورد فعالیت فرهنگی داشته‌ایم، اذعان داشت: این میزان از میانگین کشوری بالاتر بوده است.

صمدی با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی در سه قالب فرهنگی، هنری و ادبی انجام می‌شود، یادآور شد: در حوزه فرهنگی قصه‌گویی، کاردستی، مسابقه و نمایش فیلم انجام می‌شود.  

وی فعالیت‌های حوزه هنری را نقاشی، انیمیشن و سرود عنوان کرد و متذکر شد: در حوزه ادبی آموزش شعر، قصه و طرح‌های ادبی برای کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

فعالیت کلاس‌ها در دو بخش

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت کانون در فصل تابستان افزود: برای آموزش کودکان و نوجوانان در این فصل کلاس‌ها و مربیان شناسایی شده‌اند.

صمدی با بیان اینکه کلاس‌های کانون در این فصل در دو بخش فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: این بخش‌ها شامل مستمر و آزاد می‌شوند.

وی با بیان اینکه کلاس‌های مستمر در تمام طول سال فعالیت می‌کنند، اضافه کرد: این کلاس‌ها رایگان بوده و ظرفیت آن نیز محدود است.

افزایش 15 درصدی شهریه کلاس‌ها در سال جاری

مدیرکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: پیش‌بینی می‌شود 160 کلاس در رشته‌های نقاشی، انیمیشن، رباتیک و عروسک‌سازی در استان تشکیل شود.

صمدی با بیان اینکه شهریه کلاس‌های آزاد نسبت به سال گذشته 10 تا 15 درصد افزایش داشته است، ادامه داد: این میزان نسبت به سایر مؤسسات رقم پایینی است. 

وی از مشارکت کودکان و نوجوانان در 16 جشنواره امام رضا در تابستان امسال خبر داد و اذعان داشت: این حرکت فرهنگی و مذهبی برای ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) و به ویژه امام رضا(ع) است.

برگزاری جشنواره باغ‌های آسمانی در بیرجند

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی با بیان اینکه در فصل تابستان برگزاری مسابقات را داریم، یادآور شد: همچنین در این فصل زمینه مشارکت کودکان و نوجوانان را در مسابقات بین‌المللی فراهم می‌کنیم.

صمدی از برگزاری پنج جشنواره استانی در طول سال جاری در خراسان جنوبی خبر داد و متذکر شد: این جشنواره‌ها شامل جشنواره کتیبه‌ها، عروسک‌های بومی و محلی، عکس کودک و نوجوان، کودک مسلمان در جامعه مسلمان و باغ‌های آسمانی می‌شود.

وی با بیان اینکه جشنواره عروسک‌های محلی و بومی برای سومین سال در قاینات برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد: جشنواره باغ‌های آسمانی در بیرجند به بررسی چهار کتاب مورد توجه مسلمانان می‌پردازد.

انتهای پیام/69010/ط30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول