اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه شب یلدا صورت می‌گیرد

برگزاری مرحله استانی شانزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در بیرجند

خبرگزاری فارس: مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: مرحله استانی شانزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در روزهای 28 و 29 آذر‌ماه امسال در بیرجند برگزار می‌شود.

برگزاری مرحله استانی شانزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در بیرجند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط‌عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، عبدالرضا صمدی اظهار کرد: مرحله استانی شانزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با هدف گسترش فرهنگ قصه‌گویی در کشور طی روزهای 28 و 29 آذرماه امسال در بیرجند برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: قصه‌گویی یکی از بهترین روش‌های غیر مستقیم انتقال مفاهیم اخلاقی، دینی، ارزشی و اجتماعی برای کودکان است.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی افزود: با توجه به علاقه کودکان به قصه‌گویی خانواده‌ها می‌توانند با استفاده از این هنر کودکان را به دنیای کتاب و کتاب‌خوانی علاقه‌مند سازند و با روایت قصه‌ها کودکان را با ادبیات، هنر و زندگی گذشتگان آشنا کنند.

صمدی، گسترش فرهنگ قصه‌گویی در کشور، تبادل تجربه میان قصه‌گویان و تولید متون مناسب قصه‌گویی برای کودکان و نوجوانان را از اهداف برگزاری مرحله استانی شانزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در بیرجند عنوان کرد.

وی تصریح کرد: مرحله استانی شانزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در بیرجند در سه بخش قصه‌گویی حضوری، صوتی، بازنویسی و باز‌آفرینی متون کهن در آستانه شب یلدا در شهرستان بیرجند برگزار می‌شود.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی با دعوت از تمامی علاقه‌مندان به هنر قصه‌گویی گفت: هنرمندان، روحانیون، مربیان کودک و نوجوان، والدین و دانشجویان می‌توانند با موضوعات دینی، تربیتی، آموزه‌های اخلاقی و هویت ملی در این جشنواره شرکت کنند.

صمدی اظهار کرد: توجه به زندگی قهرمانان ایرانی از کاوه آهنگر تا شهید بابایی که نامشان همواره در ذهن ایرانیان ماندگار است، یکی از موضوعات پیشنهادی به قصه‌گویان است و قصه‌گو باید فرازهایی از زندگی قهرمانان ایرانی را در راستای حفظ ارزش‌های انسانی انتخاب کند.

وی یاد‌آورشد: تمامی علاقه‌مندان تا 10 آبان‌ماه امسال فرصت دارند فرم ثبت‌نام را با مراجعه به سایت خبری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به آدرس khj.kanoonnews.ir دریافت و ضمن آگاهی کامل نسبت به ثبت‌نام در شانزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی اقدام کنند.

انتهای پیام/ز30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول