اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اردیبهشت 92 انجام می‌شود

برپایی جشنواره ملی کتیبه‌های سفالی در بشرویه

خبرگزاری فارس: مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: برای دومین‌بار جشنواره کتیبه‌های سفالی و نقوش اسلامی در سطح ملی در اردیبهشت‌ماه 92 در بشرویه برگزار می‌شود.

برپایی جشنواره ملی کتیبه‌های سفالی در بشرویه

به گزارش خبرگزاری فارس از بشرویه، عبدالرضا صمدی صبح امروز در دومین جلسه برنامه‌ریزی جشنواره کتیبه‌های سفالی در بشرویه اظهار کرد: سال گذشته نخستین جشنواره کتیبه‌های سفالی و نقوش اسلامی استان خراسان جنوبی در منزل تاریخی بمانه بشرویه برگزار شد.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری این جشنواره، برقراری رابطه عاطفی کودکان و نوجوانان با هنرهای سنتی و تاریخی و ساخت آثار سفالی بوده که شهرستان بشرویه به دلیل داشتن بافت فرهنگی، اجتماعی، شهرسازی و تاریخی برای برگزاری جشنواره کتیبه‌های سفالی انتخاب شده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی با بیان اینکه هنرمندان کتیبه‌ساز با آمیختن خلاقیت و عرق ملی- مذهبی خود و با استفاده از گل، آثار منحصر‌ به فردی خلق می‌کنند، تصریح کرد: برگزاری این چنین جشنواره‌ها در اماکن تاریخی علاوه بر انتقال عمق اهداف ملی، مذهبی در رشد و پرورش استعدادهای نهفته کودکان و نوجوانان نیز مؤثر است.

صمدی افزود: برگزاری جشنواره کتیبه‌های سفالی در سطح ملی نیاز به اطلاع‌رسانی، تبلیغات، برگزاری نمایشگاه، پذیرایی از میهمانان، داوری و تهیه جوایز برای آثار برتر دارد که با اعلام آمادگی شهرداری و شورای شهر بشرویه برای پذیرایی و اسکان، این جشنواره در اردیبهشت‌ماه 92 در این شهر برگزار می‌شود.

وی برگزاری جشنواره کتیبه‌های سفالی را کار فرهنگی دانست و گفت: برای استفاده بهینه از آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره، باید کتیبه‌های سفالی به محصول فرهنگی تبدیل شود و در کتابخانه‌ها یا مراکز عمومی به نمایش گذاشته شود.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بشرویه نیز با بیان اینکه استعدادها و ظرفیت شهرستان بشرویه باید به دیگر نقاط کشور معرفی شود، افزود: در راستای شناسایی هنرمندان در کتیبه‌سازی و خلق آثار ابتکاری، سال گذشته نخستین جشنواره کتیبه‌های سفالی در بشرویه برگزار شد.

طاهره کیانی یادآور شد: تعداد 120 اثر از مربیان، اعضای مراکز و کانون‌های فرهنگی هنری از شهرستان‌های بشرویه، فردوس، سربیشه، نهبندان، قاینات و مراکز یک و سه بیرجند به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که در سه گروه سنی کودک، نوجوان و بزرگسال توسط هیئت داوران مورد قضاوت قرار گرفت. 

وی از همکاری و تعامل شهرداری و شورای شهر بشرویه در سال گذشته با دبیرخانه جشنواره کتیبه‌های سفالی و نقوش اسلامی تقدیر کرد.

انتهای پیام/و20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول