اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌جنوبی:

کتاب‌خوانی محور اصلی فعالیت‌های کانون پرورش فکری است

خبرگزاری فارس: مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌جنوبی با بیان اینکه کتاب بهترین وسیله برای پرورش فکری کودکان است، گفت: درحال حاضر کتاب‌خوانی محور اصلی فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

کتاب‌خوانی محور اصلی فعالیت‌های کانون پرورش فکری است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند عبدالرضا صمدی پیش از ظهر امروز در مراسم تقدیر از اعضای فعال مراکز فرهنگی هنری خراسان‌جنوبی اظهار داشت: این مراسم به پاس تلاش‌ها و کوشش‌های اعضای فعال مراکز کانون پرورش فکری طی یک سال گذشته و در سال‌جاری برگزارشده است.

وی با بیان اینکه انسان بهترین پدیده بزرگ نظام آفرینش از طرف خداوند است، تصریح کرد: وجود عقل و خرد و اندیشه در انسان و ارسال انبیا و ائمه برای هدایت بشر دو دلیل اساسی برای خلق بشر از سوی خداوند است که از سایر موجودات انسان را متمایز می‌کند.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه انسان بدون عقل و خرد ارزشی ندارد، افزود: وظیفه مهمی که خداوند بر دوش بشریت و انسان‌ها نهاده این است که برای رشد و پرورش خود تلاش کند.

صمدی با بیان اینکه امروز باید کودکان و نوجوانان برای پرورش عقل و فکر خود تلاش کنند، ادامه داد: مسئولان نیز وظیفه دارند تا زمینه‌های رشد و پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان را فراهم کنند.

وی با اشاره به اینکه باید در راستای حفظ زبان و ادبیات فارسی تلاش کنیم، گفت: بسیاری از فعالیت‌های کانون بر محور هنر و ادبیات است تا بتوانیم وظیفه خود را در این عرصه به خوبی انجام دهیم.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌جنوبی با اشاره به ارسال 30 اثر به مسابقه بین المللی نقاشی حوادث و بلایای طبیعی در استان گلستان اضافه کرد: از این تعداد 12 اثر در این مسابقه برگزیده که دو اثر مدال نقره این مسابقه و 10 نفر دیپلم افتخار را کسب کردند.

صمدی با اشاره به برگزاری پانزدهمین جشنواره قصه‌گویی در خراسان‌جنوبی افزود: این جشنواره با حضور پنج استان کشور برگزار شد که محور اصلی این جشنواره ارزش‌های دفاع مقدس بود و امید است این امر در سال‌های آینده هم ادامه داشته باشد.

وی یادآور شد: امید است تمامی مسئولان با حمایت‌های خود وظیفه خود را در قبال کودکان و نوجوانان که سرمایه‌های جامعه هستند انجام داده تا زمینه جامعه‌ای پویا را داشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری خراسان‌جنوبی نیز در این مراسم کودکان و نوجوانان را سرمایه‌های خراسان‌جنوبی دانست و افزود: امید است با کمک مربیان پرتلاش مراکز فرهنگی و هنری کانون‌ها زمینه انجام تحقیقات و پژوهش را در بین کودکان و نوجوانان نهادینه کنیم.

علیرضا حسینی با بیان اینکه زمینه تحقیقات و پژوهش باید از سنین پایه شروع شود، اظهار داشت: این امر زمینه را برای کشف استعدادها و نبوغ کودکان و نوجوانان در تمامی زمینه‌های مختلف فراهم می کند.

در پایان این مراسم از مربیان برتر مراکز فرهنگی و هنری کانون در جشنواره‌های مختلف از قبیل جشنواره پژوهش رضوی، مسابقه ادبی پرستوهای بهشتی و مسابقه نقاشی بین‌المللی حوادث و بلایای طبیعی، اعضای ‌پژوهشگر و کتاب‌خوان برتر استان در یک سال گذشته با 109 کتاب با اهدای لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/غ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول