اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان:

زنجان ظرفیت بسیار بزرگی در بخش معدن دارد

استاندار زنجان گفت: استان زنجان ظرفیت‏های قابل توجهی در بخش معادن دارد.

زنجان ظرفیت بسیار بزرگی در بخش معدن دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد رئوفی‏نژاد بعدازظهر امروز در همایش روز ملی صنعت و معدن اظهار داشت: شرایط بسیار سختی را در بخش اقتصاد پشت سر گذاشته‏ایم.

وی با اشاره به اینکه بحران‏های سیاسی و اقتصادی و وجود خیزش‏های مختلف سبب ایجاد شرایط سخت و بی‏سابقه‏ای در دنیا شده بود، تصریح کرد: در حال حاضر نیز بحران‏های سیاسی متاثر از بحران‏های اقتصادی جاری است.

استاندار زنجان با بیان اینکه هنوز دنیا نتوانسته است از بحران اقتصادی گذر کند، اضافه کرد: فضای امن و آرام و بی‌دغدغه‏‌ای در دنیا ایجاد نشده است.

وی با تاکید بر اینکه فشارهای اقتصادی و تحریم‏ها با هدف فلج کردن جمهوری اسلامی ایران برنامه‏ریزی و اجرا شده است، یادآور شد: این تحریم‏ها علاوه‏ بر اینکه فلج‌کننده نبود بلکه کشور در بسیاری از شاخص‏های مهم اقتصادی نیز پیشرفت کرده است.

رئوفی‏نژاد با بیان اینکه با وجود تحریم‏ها گام‏های بسیار بلندی در زمینه اقتصاد کشور برداشته شد، ادامه داد: کارهای بسیار بزرگی با تحمل مردم و تدابیر لازم و حمایت‏های رهبر معظم انقلاب در کشور انجام شد.

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران امن‏ترین کشور در شرایط بحران اقتصادی است، اذعان داشت: این امر بیانگر همت، ظرفیت، درایت و مدیریتی است که در کشور وجود دارد.

استاندار زنجان با بیان اینکه امروز حاصل تلاش‏ها در افزایش صادرات مشاهده می‏شود، ابراز داشت: با برداشتن چند گام دیگر، هیچ اتکایی به نفت و صادرات نفتی نخواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه هرگز مشکلات موجود در کشور را انکار نمی‏کنیم، افزود: اما هیچ یک از مشکلات سبب فلج شدن کار و اقتصاد نشده است.

رئوفی‏نژاد با اشاره به اینکه صنایع سرب و روی استان زنجان در حال حاضر با 40 درصد ظرفیت خود فعالیت می‏کنند، اضافه کرد: این در حالی است که 70 درصد از صادرات استان به این بخش تعلق دارد.

وی با بیان اینکه استان زنجان به عنوان نخستین استان در زمینه بهبود فضای کسب و کار در کشور شناخته شده است، یادآور شد: در جذب سرمایه‏گذاری خارجی نیز در سطح کشور چهارمین استان محسوب می‏شود.

استاندار زنجان اظهار داشت: استان زنجان ظرفیت‏های قابل توجهی در بخش معادن دارد و امیدواریم شاهد استفاده از این ظرفیت‏ها و برداشتن گام‏های بلندی در این راستا در استان باشیم.

انتهای پیام/73006/ق30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول