اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت شهرک‏‏های صنعتی سمنان عنوان کرد

ثبت 30 قرارداد جدید در شهرک‏‏های صنعتی سمنان

مدیرعامل شرکت شهرک‏‏های صنعتی استان سمنان از ثبت 30 قرارداد جدید در شهرک‏‏های صنعتی و افزایش امید به سرمایه‏گذاری در سمنان خبر داد.

ثبت 30 قرارداد جدید در شهرک‏‏های صنعتی سمنان

محمدرضا صادقی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در استان سمنان اظهار کرد: میزان قراردادهای منعقد شده در شرکت شهرک‏‏های صنعتی استان سمنان از 27 مورد با 10 هکتار زمین در بهار سال گذشته، به 30 مورد با 17 هکتار در سه ماهه نخست سال‏جاری افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: این امر نشان می‏دهد که امید به سرمایه‏گذاری در استان سمنان افزایش پیدا کرده است.

صادقی اضافه کرد: بیش از 20 ناحیه و شهرک صنعتی در استان سمنان فعالیت دارند که بیش از چهار هزار و 835 هکتار از اراضی را به خود اختصاص داده‏اند.

وی تصریح کرد: از این میزان، بیش از دو هزار و 231 هکتار مربوط به فاز صنعتی است که حدود دو هزار و 331 واحد صنعتی و تولیدی در آن مستقر شده‏اند.

مدیرعامل شرکت شهرک‏های صنعتی استان سمنان وسعت زیرپوشش این واحدها را بیش از یک هزار و 440 هکتار عنوان کرد و گفت: از این تعداد، یک هزار و 82 واحد به بهره‏برداری رسیده و برای 26 هزار نفر در این استان شغل ایجاد کرده است.

قصد جابه‏جایی برج IT سمنان را نداریم

مدیرعامل شرکت شهرک‏های صنعتی استان سمنان همچنین با اشاره به روند اجرای برج IT در سمنان گفت: جابه‏جایی محل احداث این برج به میدان خروجی این شهر زمانی در دستور کار قرار داشت که به علت ناتوانی در دریافت زمین، این طرح عملاً در این محل اجرا نمی‌شد.

صادقی با بیان اینکه جابه‏جایی پروانه ساخت این برج از بلوار 17 شهریور سمنان به مکان دیگر امکان لغو آن را مهیا می‏کند، با صراحت گفت: قصد جابه‏جایی برج IT سمنان را نداریم.

مدیرعامل شرکت شهرک‏های صنعتی استان سمنان افزود: بیش از 130 میلیارد ریال سرمایه‏گذاری زمین این برج است که قصد داریم بخش خصوصی را برای ساخت آن وارد عرصه کنیم و در قالب کنسرسیومی این طرح را به مرحله اجرا برسانیم.

مدیریت شهرک صنعتی علی‏‏آباد به سمنان منتقل شده است

مدیرعامل شرکت شهرک‏های صنعتی استان سمنان همچنین با اشاره به مشکلاتی که در زمینه برخی شهرک‏های صنعتی از جمله شهرک صنعتی علی‏آباد وجود دارد گفت: براساس مصوبه هیئت دولت، مدیریت شهرک صنعتی علی‏‏آباد به سمنان منتقل شده است.

صادقی گفت: اما براساس برنامه‏ریزی‏هایی که در گذشته انجام شده بود، مدیریت این شهرک صنعتی کماکان در اختیار تهران باقی ماند و هنوز انتقال آن به طور قطعی مشخص نشده است.

صادقی با بیان اینکه دو شهرک صنعتی دیگر نیز به‌طور خصوصی اداره می‏شوند و نمی‏توان آن‏ها را زیرمجموعه این شهرک به حساب آورد، گفت: بر اساس قانون، در آینده؛ تمام مدیریت شهرک‏های صنعتی باید به بخش خصوصی واگذار شود.

انتهای پیام/2249/ط30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول