اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‏ریزی وزیر صنعت، معدن و تجارت:

پیشران‏های صنعت، معدن و تجارت کشور مشخص شدند

معاون برنامه‏ریزی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: پیشران‏های صنعت، معدن و تجارت کشور یا همان اولویت‏های اصلی کاری این وزارتخانه مشخص شدند.

پیشران‏های صنعت، معدن و تجارت کشور مشخص شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، سیدعلیرضا شجاعی عصر امروز در کارگروه صنعت، معدن و تجارت که با حضور استاندار سمنان و شماری از مسئولان استان برگزار شد، اظهار کرد: ظرفیت‏های استان سمنان به منظور توسعه بخش‏های صنعت و معدن بسیار زیاد است و به همین خاطر باید توجه ویژه‏ای به این استان صورت بگیرد.

معاون برنامه‏ریزی وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: مقرر شده است تا طی مدت 15 روز آینده، کارگروه ویژه‏ای در استان سمنان تشکیل شود و به بررسی مسائل مرتبط با این بخش در حوزه اولویت‏ها بپردازد.

وی ابراز داشت: اولویت‏های بخش صنعت، معدن و تجارت که از آن به نام «پیشران های صنعت، معدن و تجارت کشور» یاد می‏کنیم، به سه محور اصلی تکمیل ظرفیت‏های خالی، تکمیل پروژه‏های نیمه‏تمام و انجام سرمایه‏گذاری‏های جدید معطوف می‏شود.

معاون برنامه‏ریزی وزیر صنعت، معدن و تجارت ابراز داشت: ظرفیت‏های خالی مناطق مختلف کشور باید شناسایی شود تا بتواند استان‏ها را به درستی حرکت دهد و در ادامه باید به تکمیل پروژه‏های نیمه تمام توجه داشت.

شجاعی متذکر شد: تکمیل طرح‏های مهر ماندگار و پروژه‏های نیمه تمام به خصوص آن دسته از طرح‏هایی که درصد رشد بالایی دارند، باید در دستورکار قرار گیرد.

معاون برنامه‏ریزی وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: همه استان‏های کشور علاقه‏مند هستند تا صنایع بزرگ داشته باشند؛ اما باید دانست که در ایران تا چه اندازه ظرفیت ایجاد یک نوع صنعت وجود دارد و باید مزیت‏های همه بخش‏ها شناسایی و در حوزه‏های کمتر توسعه یافته فعالیت شود.

شجاعی با بیان اینکه برنامه راهبردی صنعت، معدن و تجارت اوایل امسال به دست رئیس جمهوری رونمایی شد، اظهار کرد: در این برنامه، اولویت‏های اصلی کشور مشخص شده است.

معاون برنامه‏ریزی وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: به همین ترتیب، در کارگروه‏های استانی و شهرستانی نیز باید بدانیم پیشران‏های صنعت، معدن و تجارت کدامند.

وی افزود: سند اولویت‏های سرمایه‏گذاری و توسعه در استان‏ها بر همین اساس باید تدوین شود.

معاون برنامه‏ریزی وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه واحدهای تولیدی بیش از آنکه به نقدینگی نیاز داشته باشند، به بازار نیاز دارند، یادآور شد: «بازاررسانی به محصولات ایرانی» باید مورد توجه قرار گیرد.

شجاعی در پایان اذعان داشت: فرصت‏های صادراتی زیادی برای دست‏اندرکاران اقتصادی ایران وجود دارد که تاکنون به خوبی به اطلاع بنگاه‏های اقتصادی رسانده نشده است و امروز باید نهضت بازارسازی و بازاررسانی به بنگاه‏های اقتصادی شکل گیرد.

انتهای پیام/2249/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول