به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، سیدعلیرضا شجاعی عصر امروز در کارگروه صنعت، معدن و تجارت که با حضور استاندار سمنان و شماری از مسئولان استان برگزار شد، اظهار کرد: ظرفیتهای استان سمنان به منظور توسعه بخشهای صنعت و معدن بسیار زیاد است و به همین خاطر باید توجه ویژهای به این استان صورت بگیرد.
معاون برنامهریزی وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: مقرر شده است تا طی مدت 15 روز آینده، کارگروه ویژهای در استان سمنان تشکیل شود و به بررسی مسائل مرتبط با این بخش در حوزه اولویتها بپردازد.
وی ابراز داشت: اولویتهای بخش صنعت، معدن و تجارت که از آن به نام «پیشران های صنعت، معدن و تجارت کشور» یاد میکنیم، به سه محور اصلی تکمیل ظرفیتهای خالی، تکمیل پروژههای نیمهتمام و انجام سرمایهگذاریهای جدید معطوف میشود.
معاون برنامهریزی وزیر صنعت، معدن و تجارت ابراز داشت: ظرفیتهای خالی مناطق مختلف کشور باید شناسایی شود تا بتواند استانها را به درستی حرکت دهد و در ادامه باید به تکمیل پروژههای نیمه تمام توجه داشت.
شجاعی متذکر شد: تکمیل طرحهای مهر ماندگار و پروژههای نیمه تمام به خصوص آن دسته از طرحهایی که درصد رشد بالایی دارند، باید در دستورکار قرار گیرد.
معاون برنامهریزی وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: همه استانهای کشور علاقهمند هستند تا صنایع بزرگ داشته باشند؛ اما باید دانست که در ایران تا چه اندازه ظرفیت ایجاد یک نوع صنعت وجود دارد و باید مزیتهای همه بخشها شناسایی و در حوزههای کمتر توسعه یافته فعالیت شود.
شجاعی با بیان اینکه برنامه راهبردی صنعت، معدن و تجارت اوایل امسال به دست رئیس جمهوری رونمایی شد، اظهار کرد: در این برنامه، اولویتهای اصلی کشور مشخص شده است.
معاون برنامهریزی وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: به همین ترتیب، در کارگروههای استانی و شهرستانی نیز باید بدانیم پیشرانهای صنعت، معدن و تجارت کدامند.
وی افزود: سند اولویتهای سرمایهگذاری و توسعه در استانها بر همین اساس باید تدوین شود.
معاون برنامهریزی وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه واحدهای تولیدی بیش از آنکه به نقدینگی نیاز داشته باشند، به بازار نیاز دارند، یادآور شد: «بازاررسانی به محصولات ایرانی» باید مورد توجه قرار گیرد.
شجاعی در پایان اذعان داشت: فرصتهای صادراتی زیادی برای دستاندرکاران اقتصادی ایران وجود دارد که تاکنون به خوبی به اطلاع بنگاههای اقتصادی رسانده نشده است و امروز باید نهضت بازارسازی و بازاررسانی به بنگاههای اقتصادی شکل گیرد.
انتهای پیام/2249/ذ30/ث3001