اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد

وجود بیش از 20 هزار پروژه صنعتی و معدنی با پیشرفت فیزیکی بالای 20 درصد

معاون برنامه‏ریزی وزیر صنعت، معدن و تجارت از وجود بیش از 20 هزار پروژه صنعتی و معدنی با پیشرفت فیزیکی بالای 20 درصد در کشور خبر داد.

وجود بیش از 20 هزار پروژه صنعتی و معدنی با پیشرفت فیزیکی بالای 20 درصد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان سیدعلیرضا شجاعی عصر امروز در گفت‏وگو با خبرنگاران اظهار کرد: هم‏اکنون بیش از 20 هزار پروژه صنعتی و معدنی با پیشرفت فیزیکی بیش از 20 درصد در کشور وجود دارد.

معاون برنامه‏ریزی وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: بدون شک، حماسه اقتصادی در ایران شکل گرفته است و باید با قوت بیشتری ادامه یابد.

شجاعی با بیان اینکه حوزه صادرات بخش صنعت و معدن امسال رکورد خواهد زد، افزود: پیش‏بینی می‏شود صادرات این بخش از مرز 20 میلیارد دلار فراتر برود و این جدای از صادرات مشتقات پتروشیمی، کشاورزی، میعانات گازی و... است. 

تعریف بیش از 10 محور فعالیتی اساسی

معاون برنامه‏ریزی وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت برای سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی بیش از 10 محور فعالیتی اساسی تعریف کرده است، گفت: بیشتر این محورها به رسیدگی به بازار داخلی و مراقبت از معیشت مردم معطوف است و صنایع و معادن نیز در آن جایگاه ویژه‏ای دارند.

شجاعی افزود: سال گذشته شاهد یکی از بی‏سابقه‏ترین ذخیره‏سازی‏ها در حوزه کالاهای اساسی در کشور بودیم و این رویه امسال نیز باید ادامه یابد. 

18 میلیون تن ذخیره‏سازی کالایی در کشور انجام شد

معاون برنامه‏ریزی وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: سال گذشته 18 میلیون تن ذخیره‏سازی کالایی در کشور انجام شد و این اقدام بی‏نظیر بود و باید امسال نیز ادامه یابد.

وی افزود: تجربه ذخیره‏سازی این میزان کالا در کشور باید به دولت آینده نیز منتقل شود و به طور قطع، ذخیره‏سازی‏های انجام شده در ماه‏های اولیه فعالیت دولت یازدهم به کمک دولت‏مردان خواهد آمد.

شجاعی با اشاره به برگزاری نمایشگاه‏های مختلف تنظیم بازار و تامین مایحتاج عمومی مردم گفت: در این نمایشگاه‏ها نیز از محصولات ذخیره‏سازی شده استفاده می‏شود. 

نمایشگاه‏های طرح ضیافت در کشور سابقه نداشت

معاون برنامه‏ریزی وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در گذشته برگزاری نمایشگاه‏های طرح ضیافت در کشور سابقه نداشت، اضافه کرد: این نمایشگاه‏ها در چند سال اخیر در آستانه ماه مبارک رمضان برپا می‏شود تا مردم بتوانند مایحتاج عمومی خود را تأمین کنند.

شجاعی با اشاره به فعالیت‏های انجام شده در حوزه تامین مالی اظهار کرد: با تدبیر انجام شده، مرکز مبادلات ارزی در کشور شکل گرفت و این سبب شد تا جهت‏گیری ارز به سمت تولید برود.

معاون برنامه‏ریزی وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: هدف‏گذاری شده است تا چهار هزار طرح نیمه تمام کشور در حوزه صنعت و معدن که بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارند، به سرعت به بهره‏برداری برسند.

شجاعی افزود: در استان سمنان نیز باید فهرست این دست طرح‏‏ها به بانک‏ها اعلام و کارها به سرعت عملیاتی شود.

وی گفت: در این زمینه جلسه را نیز با دست‏اندرکاران صندوق توسعه ملی داشتیم و تلاش ما این است که تمام تعهدات سال گذشته عملیاتی شود و بتوانیم تعهدات جدیدی را نیز بپذیریم.

انتهای پیام/2249/ذ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول