اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال حماسه اقتصادی در بزرگ‌ترین بنگاه اقتصادی صورت می‌گیرد

افزایش 30 درصدی تولیدات لبنیاتی کشت و صنعت مغان

مدیرعامل کارخانه لبنیات کشت و صنعت مغان گفت: در سالی که مزین به حماسه اقتصادی است ظرفیت تولید بزرگ‌ترین بنگاه اقتصادی استان اردبیل بیش از 30 درصد افزایش می‌یابد.

افزایش 30 درصدی تولیدات لبنیاتی کشت و صنعت مغان

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی روشن‌چشم عصر امروز در حاشیه بازدید از طرح‌های توسعه دامپروری و فرآوری محصولات کشت و صنعت مغان در پارس‌آباد، اظهار داشت: آنچه که در این زمینه به عنوان یک جهاد مقدس باید مد نظر باشد توجه به تولید همراه با کیفیت و ارتقای شاخص‌ها در این زمینه است که می‌تواند نام و آوازه کشت و صنعت را جهانی کند.

وی، کیفیت تولید محصولات لبنی بنگاه اقتصادی بزرگ مغان را کیفیتی ممتاز و در سطح جهانی و بین‌المللی توصیف کرد و افزود: افزایش تولید کارخانه لبنیات و فرآورده‌های مشتق شده از آن نشان می‌دهد که ظرفیت دامپروری در این بنگاه اقتصادی بسیار بالا است.

روشن‌چشم با بیان اینکه در کارخانه لبنیات کشت و صنعت مغان روزانه 130 تن شیر فرآوری می‌شود، تصریح کرد: با فرآوری این محصول و در بسته‌بندی‌های مناسب و همچنین محصولات متنوع، استان‌های همجوار و کشورهای همسایه از این محصولات با کیفیت استفاده می‌کنند.

این مسئول اضافه کرد: تولیدات این کارخانه سالانه بیش از سه میلیارد تومان سوددهی را برای این بنگاه اقتصادی به همراه دارد که قطعاً در سال حماسه اقتصادی این ظرفیت رو به صعود خواهد بود.

وی بیان کرد: کارخانه لبنیات کشت و صنعت مغان در راستای تعهداتی که در قبال کیفیت و بهبود وضعیت تولید داشته، قادر است سالانه تولید خود را با کیفیتی مطلوب به بالاترین سطح برساند که با توجه به تنوع تولیدات محصولات آن مورد تقاضا و طرفداری هموطنان است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرعامل کارخانه لبنیات کشت و صنعت مغان از تولید شیر خشک، خامه، کره، ماست، دوغ پاکتی و شیر در این کارخانه فرآوری خبر داد و یادآور شد: تولیدات ماهانه این کارخانه شامل شیر خشک 25 کیلویی، خامه پاستوریزه 25 گرمی و دیگر محصولات یاد شده است که با نام تجاری مغانه راهی بازار مصرف می‌شود.

روشن‌چشم در ادامه گفت: بیش از 85 درصد شیر مصرفی این کارخانه توسط دامپروری کشت و صنعت و دامپروری‌های صنعتی منطقه تأمین می‌شود تا در این زمینه با مشکل خاص روبه‌رو نشویم.

وی از صادرات شیر خشک به استان‌های همجوار و تهران خبر داد و افزود: به دلیل دارا بودن شرکت‌های شکلات‌سازی همچون آناتا در تبریز و پگاه در تهران تقاضای خرید شیر خشک از این واحدهای صنعتی و تولیدی بسیار متنوع است.

به گفته روشن‌چشم، در این واحد فرآوری و تولیدی بیش از 80 نفر مشغول فعالیت بودند که البته اشتغال غیرمستقیم آن را نیز باید مد نظر قرار داد.

وی در ادامه تصریح کرد: ‌با هدف تنظیم بازار شیر در ماه مبارک رمضان تولیدات محصولات ما متنوع است و با برنامه‌ریزی که در تولید آنها داریم مشکلی از لحاظ کمبود فرآورده‌های لبنی مغانه در بازار نخواهیم داشت.

این مسئول خاطرنشان کرد: قطعاً وجود این کارخانه عظیم می‌تواند بخشی از مشکلات و نارسایی‌های تولیدی و اشتغالزایی منطقه را برطرف کند و یک ظرفیت عظیمی را در حرکت‌های مؤثر و رو به جلو فراهم بیاورد.

انتهای پیام/62001/ذ30/چ3000 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول