اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور صنایع و اقتصادی وزارت صنعت، معدن و تجارت:

70 درصد طرح‌های مصوب کارگروه وزارت صنعت اجرا شده است

معاون امور صنایع و اقتصادی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان رصد هفت هزار مصوبه در سال گذشته توسط این وزارتخانه، گفت: بیش از 70 درصد از این طرح‌ها کاملاً اجرا و پیاده‌سازی شده است.

70 درصد طرح‌های مصوب کارگروه وزارت صنعت اجرا شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محسن صالحی‌نیا بعدازظهر امروز در همایش روز ملی صنعت و معدن در سالن پیامبر اعظم استانداری کردستان در سنندج با بیان تأثیرات اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها و پس از آن مشکلات مرتبط با محدودیت‌های بین‌المللی در وضعیت کنونی، اظهار کرد: امکان اعمال شرایط مناسب‌تر در مدیریت تأمین نقدینگی و تدارک مواد اولیه و رساندن به موقع آنها به واحدهای تولید وجود داشت.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه‌ای که در بخش اقتصادی دولت کار می‌کند، لازم است با توجه به شرایط موجود نسبت به تصمیم‌گیری در راستای رفع مشکلات اقدام کند.

معاون امور صنایع و اقتصادی وزارت صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر روبرو شدن با ضوابطی خاص به دلیل محدودیت‌ها، تصریح کرد: این مقررات در شرایط طبیعی کارآمدی داشت، اما با تغییر اوضاع، باید ضوابطی در راستای تسهیل امور اتخاذ می‌شد.

صالحی‌نیا با یادآوری تفاوت مشکلات در صنایع و مناطق مختلف، اظهار کرد: به دلیل نیاز به رفع این معضلات، ستادهای تسهیل در استان‌های کشور تشکیل شد که عملکرد مطلوبی داشت و مسئولان استان‌ها در راستای رفع مشکلات کوشیدند.

وی با اشاره به دریافت بازخوردهای مناسب از برگزاری جلسات این ستادها گفت: بیش از 70 درصد از مسائل مطروحه در ستادها، تأمین نقدینگی به منظور صیانت از تولید و یا اصلاح ساختارهای تولید بود.

معاون امور صنایع و اقتصادی وزارت صنعت، معدن و تجارت، افزود: براین اساس با همکاری مجلس تصمیماتی را در قانون بودجه سال گذشته و امسال در راستای حمایت از تولید گرفتیم.

صالحی‌نیا خاطرنشان کرد: بسیاری از موارد گنجانده شده در این طرح، نتیجه ارتباط مستمر با صنعتگران و واحدهای تولیدی طی برگزاری جلسات مستمر با آنها بوده است.

وی به 2.5 برابر رساندن تأمین نقدینگی و مانده موجودی تسهیلات در صنعت و معدن را نیاز ضروری به منظور صیانت از ظرفیت‌های تولیدی و بهره‌برداری مطلوب از آنها عنوان کرد.

معاون امور صنایع و اقتصادی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه کردستان از استان‌هایی است که نیاز به تلاش بیشتر در زمینه توسعه صنعت و سرمایه‌گذاری دارد، تصریح کرد: این استان در شاخص‌های جذب منابع در سطح بالایی نیست.

صالحی‌نیا با اشاره به قانون اختصاص 10 درصد از منابع صندوق توسعه به استان‌ها، اظهار کرد: به تناسب ظرفیت استان‌ها توزیع این 10 درصد را در دستورکار قرار داده‌ایم.

وی با تأکید بر قابلیت جذب این منابع توسط استان کردستان خاطرنشان کرد: اما این استان به نسبت ظرفیت خود نتوانسته این منابع را جذب کند که پیشنهاد می‌کنم، کارگروه استانی با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت، خانه صنعت و معدن و نماینده استاندار در ارتباط با دریافت و معرفی طرح‌ها با وسعت نظر بیشتری بویژه از سوی بانک‌ها عمل کنند.

معاون امور صنایع و اقتصادی وزارت صنعت، معدن و تجارت از معرفی 89 واحد تولیدی در کردستان با 50 میلیارد تومان اعتبار برای استفاده از این منابع خبر داد و گفت: البته امکان جذب بخش کوچکی فراهم شده که به محض اقدام بانک‌ها و اعلام به صندوق توسعه، امکان تخصیص به واحدها وجود دارد.

صالحی‌نیا در خصوص شاخص‌های توسعه سرمایه‌گذاری در کردستان به معرفی 185 طرح توسعه با پیشرفت از 5 تا 95 درصدی اشاره و تصریح کرد: با سرمایه‌گذاری هزار و 100 میلیارد ریالی این طرح‌ها برای 820 نفر شغل ایجاد شده است.

وی با بیان رصد 7 هزار مصوبه در سال گذشته توسط این وزارتخانه خاطر نشان کرد: بیش از 70 درصد از این طرح‌ها کاملاً اجرا و پیاده‌سازی شده است.

معاون امور صنایع و اقتصادی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان سهم 37 درصدی بخش صنعت و معدن در تسهیلات پرداختی بانک‌ها تصریح کرد: به دنبال تخصیص سهم بیشتری در این ارتباط هستیم.

صالحی‌نیا در پایان، پیرامون تأمین مواد اولیه از جمله فولاد، مس و آلومینیوم و بویژه پتروشیمی به عنوان صنایع بالا دستی اظهار کرد: با توجه به مشکلات تأمین این مواد در عرصه بین‌المللی مدیریت‌ها به گونه‌ای صورت گرفته است که علاوه بر تأمین نیاز داخلی نسبت به صادرات آن هم اقدام شود.

انتهای پیام/79012/ذ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول