اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون کل سازمان توسعه و تجارت:

صادرات ایران به طرف صنعتی رفته است

معاون کل سازمان توسعه و تجارت با بیان اینکه صادرات ایران دیگر سنتی نیست، گفت: صادرات ایران در زمینه‌های داروهای نوترکیب بوده و به طرف صنعتی شدن رفته است.

صادرات ایران به طرف صنعتی رفته است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، کیومرث فتح‌الله کرمانشاهی امشب در جمع فعالان صنعت، معدن و تجارت گیلان اجرای برخی تصمیم‌ها در اعمال تحریم‌ها را غیر قابل اجتناب خواند و اظهار کرد: امید داریم مابه‌‌التفاوت ارز در کوتاه‌ترین زمان از بین برود.

وی، تصمیم‌ها درباره صادرات را طبق شرایط ویژه تجاری عنوان کرد و افزود: سال گذشته 41 میلیارد دلار صادرات داشتیم.

کرمانشاهی با بیان اینکه 8.5 میلیارد دلار صادرات مربوط به میعانات گازی بوده است، خاطرنشان کرد: 12 میلیارد دلار مربوط به صادرات پتروشیمی بوده و هشت میلیارد دلار صادرات بخش دولتی مانند فولاد، خودرو، مس و ... بوده است.

معاون کل سازمان توسعه و تجارت، صادرات بخش خصوصی در سال 91 را 12 میلیارد دلار دانست و تصریح کرد: امسال 59 میلیارد دلار صادرات هدف‌گذاری شده که 41 میلیارد دلار مربوط به صادرات کالا و 18 میلیارد دلار در بخش خدمات است.

وی با تأکید براینکه محدودیت‌ها در مقابل بخش خصوصی باید برداشته شود، یادآور شد: شیوه‌نامه و دستورالعمل 30 طرح برای حمایت صادرات در سازمان توسعه و تجارت تدوین شده و برای اجرا مشکل بودجه داریم.

کرمانشاهی، راهبرد تجاری کشور را تولید صادرات‌محور اعلام کرد و افزود: نیم درصد از عوارض واردات باید برای اجرایی شدن طرح‌های مذکور اختصاص یابد و بین استان‌ها تقسیم شود.

معاون کل سازمان توسعه و تجارت با بیان اینکه صادرات ایران دیگر سنتی نیست، اظهار کرد: در زمینه داروهای نوترکیب، نانوتکنولوژی و بیوتکنولوژی صادرات داریم.

وی به اختراع و ابداع دانشمندان ایرانی اشاره کرد و گفت: اختراع‌های دانشمندان ایرانی به مرحله تجاری‌سازی رسیده و صادرات کشور به طرف صنعتی شدن رفته است.

کرمانشاهی با اشاره به اینکه در یک سال اخیر اجازه صادرات به صورت مواد خام داده نشده است، تصریح کرد: کالای با ارزش افزوده برای حمایت از تولید و اشتغال در کشور تولید می‌شود.

انتهای پیام/84001/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول