اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ساخت 250 توربین بادی 1.5 مگاواتی

امضاء 3 تفاهمنامه سرمایه‌گذاری در صنعت برق آذربایجان به ارزش 400 میلیون دلار

مدیرعامل برق منطقه‌ای آذربایجان از امضاء سه تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری در صنعت برق آذربایجان به ارزش بیش از 400 میلیون دلار خبر داد.

امضاء 3 تفاهمنامه سرمایه‌گذاری در صنعت برق آذربایجان به ارزش 400  میلیون دلار

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علی بهاری‌وند بعد از ظهر امروز در خلال برگزاری چهارمین همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: سه تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری در صنعت برق استان به ارزش بیش از 400 میلیون دلار بین شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان به طور جداگانه با دو شرکت داخلی و یک شرکت چینی به امضاء رسید.

وی افزود: شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان که بخش مهمی از پانل انرژی و امور زیربنایی این همایش را با محوریت تولید و انتقال نیروی برق برعهده داشته است، توسط کارشناسان خود راه‌ها، مزیت و قوانین سرمایه‌گذاری در صنعت برق را با مناسب‌ترین شیوه به سمع و نظر سرمایه‌گذاران حاضر در همایش رسانده و در همین خصوص موفق به امضاء سه تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری در بخش صنعت برق استان شد. 

بهاری‌وند در زمینه عناوین و حجم پیش‌بینی شده در این تفاهم‌نامه‌ها گفت: تفاهم‌نامه خارجی با امضاء استاندار، معاونت عمرانی استاندار و مدیرعامل برق منطقه‌ای از یک طرف و مسئولان شرکت چینی از سوی دیگر به امضاء رسید و تفاهم‌نامه‌های داخلی نیز با امضاء معاونت عمرانی استانداری، مدیرعامل برق منطقه‌ای از یک طرف و مسئولان شرکت‌های داخلی از سوی دیگر به امضاء رسید.

وی در ادامه تفاهمنامه‌های امضاء شده را به شرح ذیل اعلام کرد: 

_ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری در احداث 250 دستگاه توربین بادی یک تا 1.5 مگاواتی در نقاط مختلف بادخیز استان به ارزش 320 میلیون دلار با یک شرکت ایرانی.

_ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری در احداث تونل به طول 11 کیلومتر برای عبور کابل‌های 230 و 132 کیلوولت در شهر تبریز به صورت فایناس با یک شرکت داخلی به ارزش 73 میلیون و 500 هزار دلار.

 _ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری در ساخت سیستم‌های تولید برق خورشیدی ( فتوولتائیک ) با یک شرکت چینی به ارزش بیش از 10 میلیون دلار.

بهاری‌وند خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها پس از طی مراحل مطالعاتی، امکان‌سنجی و بررسی‌های کارشناسی از سوی شرکت برق منطقه‌ای آماده و ارائه شده بود و برنامه‌ریزی‌های لازم در خصوص نهایی‌سازی طرح‌ها و پروژه‌ها با طرف‌های سرمایه‌گذار پس از تبادل‌نظر دو طرف در خصوص جزئیات آنها انجام خواهد شد.

انتهای پیام/60002/ع30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول