اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به ‌مناسبت هفته صنعت، معدن و تجارت

واحدهای صنعتی و معدنی نمونه استان مرکزی تجلیل شدند

طی مراسمی و با حضور رئیس شبکه خانه‌های صنعت و معدن ایران، استاندار مرکزی و جمعی از مسئولان استانی از فعالان بخش صنعت و معدن استان مرکزی تجلیل شد.

واحدهای صنعتی و معدنی نمونه استان مرکزی تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، علیرضا زاوشی شب گذشته در  مراسم تجلیل از واحدهای صنعتی و معدنی نمونه استان مرکزی با تشریح روند انتخاب واحدهای نمونه کشوری و استانی گفت: فراخوان اطلاع‌رسانی انتخاب واحدهای نمونه از ابتدای سال‌جاری از طریق نامه، پیامک، و اطلاع‌رسانی به انجمن‌های تخصصی، خانه صنعت و معدن و سایر تشکل‌های خصوصی و دولتی انجام شده است.

وی با بیان این‌که انتخاب واحدهای نمونه به تشکل‌های خصوصی با محوریت خانه صنعت و معدن واگذار شد، افزود: طی مراسمی نیز از سه واحد صنعتی و یک واحد معدنی استان به عنوان واحدهای نمونه کشوری در روز جشن صنعت و معدن در 10 تیرماه در تهران تجلیل شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی میزان صادرات استان در سال گذشته علیرغم فشارها و تحریم‌ها را یک میلیارد و 20 میلیون دلار عنوان کرد و ادامه داد: در سال گذشته با توجه به این‌که تراز تجاری کشور منفی بود اما در استان مرکزی صادرات نسبت به واردات به شدت افزایش داشته و تراز تجاری بالا رفته است.

وی از افزایش 48 درصدی صادرات از نظر وزنی در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: در سال گذشته با هماهنگی و وحدت بین مسئولان و صنعتگران زمینه برای تمایل و رغبت بیشتر سرمایه‌گذاران در استان فراهم شد.

زاوشی تصریح کرد: در سال 90 حدود 750 مورد تقاضای سرمایه‌گذاری در استان مرکزی بود که این رقم در سال 91 به یک‌هزار و 6 مورد افزایش یافت.

وی ادامه داد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با صدور 400 مجوز واحد صنعتی برای سرمایه‌گذاری در استان دارای رتبه اول در کشور است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک نیز در این مراسم روزمره شدن واحدهای صنعتی را یکی از آفت‌ها صنایع عنوان کرد و گفت: مدیریت واحدهای صنعتی باید سعی کنند در مسیری گام بردارند تا واحد صنعتی آن‌ها دچار روزمرگی نشود.

محمدرضا جعفری افزود: بحث آموزش در شرایط تحریم باید در رأس امور قرار گیرد چراکه با آموزش می‌توان در شرایط تحریم، واحدهای صنعتی را آبدیده کرد.

وی از آمادگی اتاق بازرگانی اراک برای ارائه خدمات آموزشی به واحدهای صنعتی استان به صورت رایگان خبر داد و تأکید کرد: اتاق بازرگانی و صنایع و معادن اراک به منظور ارتقای سطح دانش تخصصی و توانمندسازی علمی و به منظور بالا بردن سطح علمی و آگاهی صنعتگران اعلام آمادگی می‌کند که برای هرگونه آموزش‌ درخواستی در زمینه تخصصی واحدهای صنعتی آماده همکاری است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک با بیان این‌که مدیران واحدهای صنعتی در شرایط تحریم باید تولید محصولات صادرات محور را مدنظر قرار دهند، اظهار داشت: همدلی و همراهی مدیران واحدهای صنعتی در شرایط تحریم می‌تواند نقش مؤثری در پیشبرد اهداف تولیدی داشته باشد.

جعفری افزود: با وحدت و هماهنگی بین مسئولین و مدیران واحدهای صنعتی می‌توان تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کرد و حماسه اقتصادی را مانند حماسه سیاسی محقق ساخت. 

گفتنی است، در این آیین از شرکت‌های پاک‌وش، شیرهای ساختمانی ایران، شرکت پارلو در بخش واحدهای صنعتی و معدن و خان‌آباد در بخش معادن به عنوان واحد‌های نمونه کشوری تجلیل شد.

همچنین از شرکت‌های زرین برگ پرشیا، طل سازان پیشتاز، صنایع ذوب فولاد امید آریان و شرکت انرژی صنعتی خاورمیانه به عنوان طرح‌های صنعتی نمونه و از شرکت‌های سوژه میران، تعاونی سولنگ سیلار، پودرسازان، شرکت تعاونی هفتاد قله، سیمان عمران انارک و شرکت دوزج به عنوان بهره‌برداران نمونه معدن تجلیل شد.

در این مراسم از مکتشف سرب و روی خان‌آباد و مکتشف آهن بکلیک به عنوان مکتشفین نمونه و حسین تیموریاز از شهرستان شازند و حسین عباسی از شهرستان تفرش به عنوان پیشکسوت نمونه صنعتی تجلیل و از شرکت ایرالکو، روغن موتور قطران، پتروشیمی شازند، گروه صنعتی شایان برق، صنایع آذراب، تولیدی و صنعتی کوشاوران، الیاف پلی استرسانیا، پیشگامان سنگ پاسارگاد، شرکت املاح ایران، آوا پزشک، سیمان ساوه، کابل سینا، روانگداز، روناس پاد، نساجی آسیا دلیجان، لجور هیدرولیک، نبوغ سرمایش، پلیمر صبا و واحد تولیدی درسا به عنوان نمونه استانی تجلیل شد.

انتهای پبام/87002/م30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول