اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس مسائل سیاسی و امنیتی:

تکفیر تفاوت اساسی بین وهابیت و سلفی‌هاست

کارشناس مسائل سیاسی و امنیتی با بیان اینکه باید بین سلفی و وهابیت تفکیک قائل شویم، گفت: تفاوت اساسی بین وهابیت و سلفی‌ها تکفیر است.

تکفیر تفاوت اساسی بین وهابیت و سلفی‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس بیرجند، علی موسوی کارشناس مسائل سیاسی و امنیتی ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه و مطبوعات خراسان جنوبی با بیان اینکه نباید اصطلاح وهابیت را برای تمامی اهل تسنن به‌ کار برد، اظهار داشت: استراتژی دنیا سلطه مبتنی بر ایجاد جنگ‌های مذهبی بین مسلمانان و پخش اختلاف و برادرکشی در میان شیعه و سنی استوار بوده تا جنبش بیداری اسلامی را با شکست مواجه سازد.

وی راهبرد اتحاد، انسجام و ایجاد وحدت میان شیعه و سنی را لازم عنوان کرد و اظهار داشت: شخصیت‌های شاخص مانند سید‌ محمد ضیائی و سید احمد میری افراد را برای پذیرش سلفیت تشویق می‌کردند.

موسوی تصریح کرد: سلفی در اصطلاح به افرادی که خود را پیرو صلح می‌دانند و ادعا می‌کنند که در عمل،‌ رفتار و اعتقادات تابع پیامبر اکرم(ص) و صحابه هستند، اطلاق می‌شود.

وی با اینکه بین سلفیت و وهابیت باید تفکیک قائل شویم، اذعان داشت: یکی از مصادیق سلفیت وهابیت است.

کارشناس مسائل سیاسی و امنیتی گفت: تفاوت اساسی بین وهابیت و سلفی‌ها تکفیر است و وهابی"تکفیری" جریان وابسته به آل سعود و سلفی غیر وهابی که طیف وسیعی از سلفی‌‌ها را تشکیل می‌دهند و قابل به تکفیر نمی‌باشند.

انتهای پیام/69013/ل10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول