اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم:

علمای اهل سنت وهابیون را طرد کنند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم اهانت به قبر حجر بن عدی را تأییدکننده حقانیت مکتب اهل بیت(ع) دانست و از علمای اهل سنت خواست که وهابیت را با صراحت طرد کنند.

علمای اهل سنت وهابیون را طرد کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری امروز در جلسه پرسنلی این سازمان، اهانت به مرقد مطهر حجر بن عدی، صحابی پیامبر اسلام(ص) را محکوم کرد و افزود: این کار فرقه وهابیت موجب تأثر و تأسف برای جهان اسلام است، اما عجیب است که برخی علمای اهل سنت کشورهای اسلامی در برابر حرکت‌های مذبوحانه‌ای که این فرقه انجام می‌دهد به ویژه حمله‌ور شدن به یک مقبره، آن هم صحابی رسول خدا(ص) هیچ واکنشی نشان نمی‌دهند.

وی خطاب به علمای اهل سنت گفت: ما می‌دانیم شما هم قبول دارید که فرقه ضاله وهابیت یک گروهک سیاسی است که ساخته و پرداخته دست آمریکا و انگلیس است و هیچ ربطی به جامعه اسلامی و اهل سنت ندارد،‌ اما همانگونه که جهان تشیع، فرقه ضاله بهائیت را که آنهم ساخته دست انگلیس است از خود طرد کرده است و آنها را خارج از دین می‌داند، توقع می‌رود شما علمای شریف اهل سنت هم وهابیت را با صراحت تمام طرد کنید و اعلام کنید که اینها خارج از دین هستند و ربطی به جهان تسنن ندارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: مگر می‌شود کسانی مسلمان و معتقد به شریعت محمدی(ص) باشند و برای صحابه پیامبر خدا احترام قائل باشند، اما قبر یکی از اصحاب آن حضرت را نبش کنند و به رقص و پایکوبی بپردازند. چنین کسانی را نه تنها نمی‌شود مسلمان خواند؛ بلکه پیرو هیچ کدام از ادیان الهی نمی‌شود به حساب آورد؛ جز اینکه بگوئیم اینها صهیونیست‌هایی هستند به نام اسلام.

وی در عین حال این حادثه تلخ را موجب تأیید مکتب اهل بیت(ع) دانست و تأکید کرد: آدم‌های نابخرد، جاهل و جنایتکار وقتی در برابر مکتب عقلانی اهل بیت(ع) قیام می‌کنند، درست است که اینگونه تحرکات برای شیعیان غیرقابل تحمل است، این نوعی تأیید مکتب اهل بیت(ع) است.

اسکندری، تحریک شیعیان و به راه انداختن جنگ فرقه‌ای را مهم‌ترین هدف وهابیون از اینگونه جنایت‌ها ذکر کرد و افزود: آنها می‌خواهند شیعیان را تحریک کنند، برای اینکه جنگ تمام عیار مسلمان‌کشی راه بیندازند، اما ما به این وهابی‌ها می‌گوئیم که شیعه عاقل‌تر از اینهاست. اینها نمی‌تواند ما را تحریک کنند که علمای ما فتوا دهند، اماکن شما را تخریب کنند. این در شأن بزرگان شیعه نیست.

وی ادامه داد: شیعه تاکنون بلاهای زیادی دیده، اما حتی یک مورد فتوای قتل شما داده نشده،‌ اما مفتی‌های بی‌سواد شما خون شیعه را مباح دانستند. شیعه، دین و آیین دارد و مثل شما نیست که هر روز سرش در آخور استکبار و صهیونیست‌ها باشد.

اسکندری تأکید کرد: شیعه مثل شما سست عنصر نیست، چراکه در طول تاریخ نشان داد که با فقر و محرومیت و مظلومیت زندگی کرده، اما ذره‌ای از اصول اسلامی تعدی نمی‌کند و نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه شیعه، جانش را برای دین و عزت و شرف می‌دهد و آنقدر عاقل است که در دام فتنه شما نیفتد، اظهار کرد: حجر بن عدی تنها در زمان خودش - با ایمان و اخلاص و دلاورمردی‌های که داشت نقش‌آفرینی نکرد، بلکه امروز هم با پیکر پاکش نقش‌آفرینی کرده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: این ضعف و زبونی آنهاست که از یک قبر می‌ترسند. آنها آنقدر پست و جاهل هستند که تاب تحمل دیدن یک مقبره را ندارند؛ چون می‌بینند انسان‌ها گرد این مقبره می‌چرخند و اظهار ارادت می‌کنند، در حالی که در دمشق قبرهای دیگری وجود دارد که کسی اعتنایی به آن ندارد.

وی تأکید کرد: امیدوارم علمای اهل سنت توجه کنند و این بیماران روانی را مهار کنند تا جهان اسلام از وحشی‌گری‌های آنها آشفته نشود.

اسکندری با اشاره به اینکه بهره این اختلافات نصیب استکبار جهانی می‌شود، عنوان کرد: ما از این اقدام متأثریم و آن را محکوم می‌کنیم و به شدت مواظبیم که دشمنان از این مسائل به نفع خودشان بهره‌برداری نکنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم در بخش دیگری از سخنان خود درگذشت علی نیکان‌قمی، فرماندار سابق قم و یکی از فعالان سیاسی و فرهنگی استان را تسلیت گفت و بیان کرد: مرحوم نیکان‌قمی واقعاً از نیکان و انسانی خدوم و بااخلاص بود.

وی با اشاره به سابقه آشنایی‌اش با مرحوم نیکان‌قمی اظهار کرد: مرحوم نیکان‌قمی روحیه معنوی قوی‌ داشت و با تواضع و بدون چشمداشت در خدمت اسلام و انقلاب اسلامی بود.

انتهای پیام/2258/ذ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول