اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان:

مراکز وهابیت در جهان به کانون‌های فتنه و جاسوسی تبدیل شده‌اند

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: مسلمانان آگاه باشند که امروز مراکز وهابیت در جهان به کانون‌های فتنه و جاسوسی تبدیل شده‌اند.

مراکز وهابیت در جهان به کانون‌های فتنه و جاسوسی تبدیل شده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، در بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان پیرامون اقدامات اخیر تروریست‌­ها در جسارت به پیکر و حرم مطهر اصحاب پیامبر(ص) و امیرالمومنین(ع) آمده است: به نظر می‌رسد فاز دیگری از سناریوی «تفرقه بینداز و حکومت کن» استکبار کلید خورده است. این بار شیطان این دشمن قسم خورده، ترفندی دیگر را به‌کار گرفته و قلوب پر از محبت مسلمانان به اصحاب و یاران رسول مکرم اسلام و امیرالمومنین(ع) را نشانه رفته‌اند و چه زیبا امام عزیزمان پرده از توطئه این جریان شوم و شیطانی برداشت که «مگر مسلمانان نمی‌بینند که امروز مراکز وهابیت در جهان به کانون‌های فتنه و جاسوسی تبدیل شدند...» امام از اسلامِ این به ظاهر مسلمانان، به عنوان اسلام ملاهای کثیف درباری، اسلام مقدس نماهای بی‌شعور، اسلام نکبت و ذلت، اسلامِ پول و زور، اسلام فریب و سازش و اسارت و در یک کلمه اسلام آمریکایی یاد می‌کند و مگر به جز این است که این اسلام از یک سو دست به آتش‌افکنی در ممالک اسلامی می‌زند و از طرف دیگر سر بر آستان سرور خویش، آمریکای جهانخوار می‌گذارد.

این بیانیه حاکی است: اینکه دیگر بر همگان محرز شد که ملت مظلوم سوریه که قریب به دو سال است درگیر جنگ به ظاهر داخلی شده، با جریانی روبه‌رو است که ریشه اسلام و امت‌های اسلامی را هدف قرار داده و ای ننگ بر شما برخی رهبران کشورهای اسلامی که دست در دست رژیم صهیونیستی و آمریکا با هجمه سنگین رسانه‌ای سعی کردید افکار عمومی دنیا را از واقعیات رخ داده در سوریه دور سازید.

این بیانیه می‌افزاید: از آغاز حرکت‌های اسلامی ملت‌های منطقه از تونس و مصر تا لیبی و بحرین، دشمن در تدارک آن شد تا حرکتی شبیه آنچه در مصر و دیگر کشورهای منطقه رخ داد را شکل دهد، اما این بار برای حفظ منافع غرب و اسرائیل در منطقه! از همان روزهای اول، رسانه‌های غربی و رسانه‌های وابسته برخی شیوخ شکم‌پرست عرب، تلاش کردند برای انحراف افکار مردم دنیا از واقعیات مصر و تونس و مهم‌تر از آن برای آنکه محور مقاومت را که پس از سقوط حسنی مبارک نامبارک قوت بیشتری گرفته را تضعیف کنند، جنگی به ظاهر داخلی را در سوریه راه انداختند. جنگی که یک سوی آن را ملت و دولت سوریه و یک سوی آن را سربازان وهابی رژیم صهیونیستی و آمریکا تشکیل داده بودند و سعی کردند با یک پروپاگاندای رسانه‌ای این قصه را درگیری میان شیعه و سنی جلوه دهند.

در ادامه این بیانیه آمده است: چه فریادها که سرداده نشد و چه تبلیغاتی که برای تحقق این هدف به‌کار گرفته نشد و در این میان، ملت مظلوم و ستمدیده سوریه بود که قربانی این توطئه شد و چه خائنانه عده‌ای از به ظاهر علمای عرب به پیروی از دستورات سازمان‌های سیا و موساد فتاوایی در حمایت از تروریست‌های حاضر در سوریه صادر کردند. ظاهراً این به ظاهر علمای عربی که با بی‌شرمی، خود را سنی مذهب می‌نامند مأموریتی جز آب کردن قند در دل اربابان رژیم صهیونیستی و آمریکایی خود ندارند. ملت‌های مسلمان هیچگاه فراموش نخواهند کرد آن فتاوای خائنانه این شیطان صفتان به ظاهر مسلمان در قصه جنگ 22 روزه رژیم صهیونیستی علیه مسلمانان سنی مذهب غزه که اعلام کردند «حتی تظاهرات برای حمایت از حماس حرام است»!

این بیانیه می‌افزاید: و اینک سربازان وحشی اسلام آمریکایی ماهیت خویش را بیش از پیش برای همگان مشخص ساختند و برخلاف عقاید همه مذاهب اسلامی دست به جنایتی دیگر زدند و با حمله به حرم مطهر یار و صحابی نبی مکرم اسلام (ص) و امیرالمومنین (ع) پیکر پاک این سرباز اسلام را نبش قبر کردند.

ما دانشجویان بسیجی شیعه و سنی استان سیستان و بلوچستان، از منطقه‌ای که نماد و تجسم زندگی مسالمت‌آمیز و وحدت محورانه دو مذهب بزرگ جهان اسلام است اعلام می‌داریم؛ حرکت اخیر تروریست‌های وحشی حاضر در سوریه چیزی جز تلاش برای ایجاد تفرقه و تحقق جنگی مذهبی در منطقه نیست. جریان سلفی و وهابی حاضر در سوریه با جسارت به مقدسات مسلمانان، سعی در تحریک احساسات شیعیان داشته و در ادامه این روند در تلاشند حرکت خود را به جامعه اهل سنت منتسب کرده و با این اقدام شیطانی خود، اختلاف را در جوامع اسلامی بگسترانند؛ چه آنکه سرکرده این گروهک تروریستی پس از اقدام ننگین خود و جسارت بر پیکر مطهر حجر بن عدی، در کمال بی‌شرمی اعلام می‌دارد در اقدام بعدی به مرقد مطهر بانوی دو عالم حضرت زینب کبری (س) و خانم رقیه (س) حمله‌ور خواهند شد. ننگ بر این شیاطین انسان نما و ای وای بر برخی از شیوخ ساکت مانده در این مقطع حساس!

از این رو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان اعلام می‌دارد: ملت‌های مسلمان و به ویژه مردم سخت کوش و شهیدپرور استان اعم از شیعه و سنی نسبت به توطئه طراحی شده، آگاه باشند و از هرگونه اقدام احساسی که قطعات پازل شوم دشمن را تکمیل می‌سازد دوری کنند. بدون تردید فاز دومی که می‌تواند در ادامه اقدامات شرم‌آور جریان‌های وهابی، دشمن را به اهدافش نزدیک سازد برخوردهای احساسی که ناشی از محبت عمیق شیعیان به اهل بیت (ع) خصوصاً حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) است، می‌باشد.

 

از همین رو تأکید می‌شود ارسال پیامک‌های توهین‌آمیز به مقدسات اهل سنت می‌تواند قطعه دیگری از این پازل استکباری باشد. فراموش نشود فتوای رهبر معظم انقلاب را که «توهین به مقدسات اهل سنت حرام است».

در بخش دیگر این مواضع آمده است: خروش انقلابی دانشجویان سنی و شیعه و اعتراض محکم به این اقدام ننگین می‌تواند موجب حرکت سایر اقشار جامعه شود. دانشجویان با هوشیاری و درک صحیح و درست شرایط موجود می‌توانند با حضوری انقلابی و دشمن‌شکنانه حرکت شرم‌آور جریان‌های وابسته به اسلام آمریکایی را خنثی کنند و در این زمینه پیشگام حرکت انقلابی مردم مسلمان استان و دیگر نقاط کشور باشند.

نخبگان جامعه در انتقال این تحلیل به بدنه جامعه برای جلوگیری از اختلاف نقش مهمی را می‌توانند ایفا کنند. اساتید دانشگاه، دانشجویان فرهیخته، طلاب و روحانیون (شیعه و سنی) در این میان نقش مهمی را می‌توانند بر عهده بگیرند از همین رو خواستار آنیم با درک صحیح فضای موجود نسبت به بیان این واقعیت به مردم برای خنثی کردن توطئه‌های دشمن از هیچ کوششی دریغ نکنند.

این بیانیه ادامه می‌دهد: علمای شیعه و سنی صاحب تریبون نیز دقت داشته باشند که جایگاه آنان در نزد مردم بسیار پر اهمیت است از این لحاظ می‌توانند برای خنثی کردن توطئه دشمن به ویژه در فاز دوم که تحریک مردم شیعه و سنی برای توهین به مقدسات دو طرف از تریبون‌های خود استفاده کنند نقش این علما برای کنترل و به آرامش دعوت کردن مردم می‌تواند کلیدی باشد.

 

از همه ملت‌های مسلمان منطقه به ویژه ملت مظلوم سوریه خواستاریم محکم و با عزت در مقابل اقدامات تروریست‌های آمریکایی مقاومت کرده که پیروزی تنها از راه مقاومت حاصل خواهد شد و جز این نخواهد بود.

در این بیانیه تصریح شده است: به تمام شیوخ شکم‌پرست برخی از کشورهای مسلمان منطقه که پیش از حرکت بی‌شرمانه اخیر تروریست‌های وحشی حاضر در سوریه سفری به واشنگتن داشته و با حضور خود و کسب تکلیف از اربابان خود دستور این جنایات را صادر کردند؛ خواستاریم هر چند توفیق استغفار نخواهید یافت ولی به خود آیید و به دامان ملت‌های ستمدیده خود باز گردید تا شاید بیش از این در منجلابی که غرب و اسرائیل برای شما حفر کرده‌اند، فرو نروید.

انتهای پیام/75002/ن/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول