اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حوزه‌های علمیه استان آذربایجان غربی:

وهابیت می‌خواهد جهان را از اسلام بیزار کند

مدیرکل حوزه‌های علمیه استان آذربایجان غربی گفت: وهابیت با جنایت‌ها و بی‌حرمتی به اماکن مقدس می‌خواهد جهان را از اسلام بیزار کند.

وهابیت می‌خواهد جهان را از اسلام بیزار کند

حجت‌الاسلام محمد جواد قهرمانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: هجوم به حرم شریف صحابه پیامبر٬ حجر‌بن‌عدی که از یاران پیامبر (ص) و امام علی (ع) بود و در تاریخ اسلام شخصیت بسیار بزرگی دارد، حقیقتاً همه مسلمانان عالم و احساساتشان را جریحه‌دار کرده‌ و اعتقادات آنان را مورد هتک حرمت قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه این جنایت علیه مراکز فرهنگی و میراث بشریت از طرف هر گروهی و هر طایفه‌ای که باشد واقعاً محکوم است٬ خاطرنشان کرد: این گروه فاسد و فاسق٬ وهابیت که دم از اسلام می‌زنند و به نام اسلام این جنایت‌ها را انجام می‌دهند.

وی افزود: آن کسانی که بویی از اسلام برده‌اند و آشنایی با اصول اسلام دارند، می‌دانند که این‌ کار‌ها با اصول اولیه اسلام هم منافات دارد و هیچ دینی و هیچ آیینی به این‌ گونه مسائل نپرداخته است و در اسلام هیچ بزرگی از بزرگان دین و هیچ یک از ائمه اطهار (ع) و یا خود پیامبر (ص) و دیگر بزرگان دین هیچ وقت چنین گفته‌هایی نداشتند که به قبر انسان‌های شریف جسارت شود.

قهرمانی با بیان اینکه انجام دادن این کار به نام اسلام، خیانت به اسلام و مسلمانان و خیانت به دین است و دین را به نام دین خشن نشان دادن است، تصریح کرد: این هم قطعاً نقشه استکبار جهانی است و آمریکای خیانت‌کار امروز از هر حربه‌ای برای فراری دادن مردم جهان از اسلام استفاده می‌کند و امروز هم به نام اسلام دارند این جنایت‌ها را انجام می‌دهند تا بشریت را از اسلام متنفر کنند در حالی که اسلام با این جور خشونت‌ها و جنایت‌ها مخالف است.

وی با بیان اینکه کسانی که از این کار‌ها حمایت می‌کنند و این کار‌ها را سامان‌دهی و هدایت می‌کنند، عوامل انگلستان و آمریکا هستند، افزود: ما سالیان سال است که داریم این را به مردم جهان اعلام می‌کنیم که وهابیت دست ‌پرداخته انگلستان و آمریکا هست و امروز هم یکی از عوامل استکبار جهانی همان وهابیت که به نام اسلام دارند این جنایت‌ها را انجام می‌دهند تا بشریت را از اسلام متنفر کنند.

قهرمانی اذعان داشت: به حول و قوه الهی اسلام ناب جای خود را در جهان باز کرده و مسیر خودش را پیدا‌ کرده‌ است و این‌گونه توطئه‌ها و جنایت‌ها هیچ جایگاهی در میان بشریت نخواهد‌ داشت به‌ طوری که همه انسان‌های آزاده و خیر‌خواه این کار‌ها را محکوم کردند.

وی افزود: ما هم از برادران اهل سنت تقاضا داریم در رابطه با این جنایت‌ ساکت ننشینند و این نوع جنایت‌ را محکوم کنند تا همه عالم بدانند این‌ کارهای جنایت‌آمیز، کار برادران اهل سنت نیست، بلکه به دست عده‌ای وهابی تندروی بی‌دین، دست‌‌آموز انگلستان و آمریکا هست که با این‌ کار‌ها دارند بشریت را از اسلام متنفر می‌کنند تا دامن اسلام را از این کار‌ها مبرا کنند و انشاء‌الله خداوند این جنایتکاران را نابود کند تا مسلمانان عالم با محبت، وحدت و همدلی در کنار هم زندگی مسالمت‌آمیزی داشته باشند.

وی متذکر شد: تمام حوزه‌های علمیه استان روز شنبه چهاردهم اردیبهشت تعطیل شد طلبه‌ها و اساتید جمع شده و به صورت نمادین این واقعه را محکوم کرده و این مسئله را ریشه‌یابی کردند و اثبات شد که این قضایا اصلاً از طرف اسلام نبوده است و دست پرداخته مستکبران عالم است که انشاء‌الله با وحدت و همدلی٬ با تبعیت از مقام معظم رهبری و مراجع معظم، توطئه‌هایی که با هدف تحریک مسلمانان انجام می‌شود را محکوم و با همدلی برای عزت و اقتدار اسلامی حرکت کنیم.

انتهای پیام/61001/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول