اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم بویین زهرا در مجلس:

تکفیری‌ها در صدد نابودی اسلام شیعی در سوریه هستند

نماینده مردم بویین زهرا در مجلس شورای اسلامی گفت: وهابیت تکفیری ارزش و شأنی برای اسلام شیعی قائل نبوده و از گذشته تا‌کنون در صدد انتقام‌گیری از مسلمانان هستند.

تکفیری‌ها در صدد نابودی اسلام شیعی در سوریه هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، جنایات اخیر وهابیت از سیاست‌های صهیونیست‌ها، آمریکا و استکبار جهانی به منظور تحریک شیعیان و اهانت به مقدسات آنان است.

هدف اصلی وهابیت از انجام جنایات اخیر در سوریه این است که آن‌ها ارزش و شأنی برای هیچ یک از بقاع متبرکه ائمه اطهار و زیارتگاه‌ها و حتی اصحاب و بزرگان دین اسلام قائل نیستند و این را می‌توان وجود بغض و کینه دیرینه نسبت به حضرت علی (ع) و اهل‌بیت در دل آن‌ها دانست که آن‌ها به این منظور از گذشته اسلام تا‌کنون در صدد انتقام‌گیری از شیعیان هستند.

با توجه به بیان مباحث فوق گفت‌‌و‌گویی با روح‌الله عباسپور نماینده مردم بویین زهرا، در زمینه جنایات اخیر وهابیت تکفیری در سوریه داریم:

* فارس: نظر خود را در مورد شخصیت جناب حجر بن‌ عدی کندی و جنایت اخیر نبش قبر و ربوده شدن جسد این صحابه بزرگوار توسط وهابیت تکفیری را بیان کنید؟

- حجر بن عدی کندی یکی از صحابه‌ رسول اکرم (ص) و یکی از یاران صدیق و از نزدیکان حضرت علی‌ابن‌ابی‌طالب (ع) بود، اهانت به این شخصیت‌ برجسته اسلام خود می‌تواند اهانت به اسلام باشد.

* فارس: این گروه‌ها برای ارتکاب این جنایت عظیم توسط چه کشور‌هایی حمایت می‌شوند؟

- متأسفانه این فاجعه توطئه‌‌‌‌ استکبار جهانی و صهیونیسم است، در زمان به اوج رسیدن بیداری اسلامی، اتفاقاتی در کشور‌های مصر و تونس و همچنین در کشور‌های اطراف فلسطین صورت گرفت که سبب تهدید و ناآرامی در این کشور‌ها شد.

* فارس: اهداف وهابیت از انجام این جنایات در کشورهای اسلامی چیست؟ سرچشمه این فرقه به کجا تعلق دارد؟ هدف از تأسیس این فرقه‌ چیست؟

- در نهایت این گروه‌ها با مذاکرات و پیش‌بینی‌های انجام شده توطئه‌ای را طراحی کردند که هدفشان از این کار ایجاد اختلاف بین مسلمانان است، آن‌ها می‌خواهند با توطئه، بین مذاهب شیعه و سنی و حتی بین گروه‌های مختلف اهل تسنن اختلاف و تفرقه ایجاد کنند.

- متأسفانه آن‌ها با تأثیر‌‌‌پذیری از توطئه قدرت‌‌های بزرگ و همچنین استکبار در صدد اهانت به مقدسات مذاهب و ادیان الهی برآمدند.

- فرقه وهابیت ارمغانی از انگلستان و استعمار است که با هدف تحریفات دین اسلام و مقدسات اسلامی و آتش زدن به هویت اسلامی مسلمانان به وجود آمد.

- این حرکات از جمله سیاست‌های صهیونیست‌ها، آمریکا و استکبار به منظور تحریک شیعیان، اهانت به مقدسات شیعیان است، هدف و علت اصلی وهابیت از انجام جنایات اخیر در سوریه این است که آن‌ها ارزش و شأنی برای هیچ یک از بقاع متبرکه ائمه اطهار و زیارتگاه‌ها و حتی اصحاب و بزرگان دین اسلام قائل نیستند و این را می‌توان وجود بغض و کینه دیرینه نسبت به حضرت علی(ع) و اهل بیت در دل آن‌ها دانست که آن‌ها به این منظور از گذشته اسلام تا‌کنون در صدد انتقام‌گیری از شیعیان هستند.

* فارس: واکنش دولت و ملت سوریه نسبت به جنایات اخیر گروه‌های وهابی  در کشورشان  چگونه بوده است؟

- ملت مسلمان سوریه و دوستدار اهل بیت هستند، شیعه چه علویان و چه اهل سنت از اینکه کشورشان در خطر نابودی است و مراکز تاریخی و زیرساخت‌های اقتصادیشان مورد تجاوز و نابودی دشمنان قرار گرفته است، ناراحت هستند.

- رژیم صهیونیستی از این اوضاع نابسامان به نفع خود استفاده می‌کند و به شهر‌ها حمله کرده و زنان و کودکان بی‌گناه را می‌کشد، مسلما فضای مناسب و خوشایندی برای ملت سوریه وجود ندارد و آن‌ها نگران کشورشان هستند و علاقه‌مند و خواستار خاتمه دادن به این اوضاع نابسامان و در انتظار بازگشت دوباره امنیت به این کشور بوده تا مثل گذشته مردم این کشور هم مانند دیگر کشور‌های مسلمان جهان در صلح و آرامش و با همدلی و همگرایی زندگی کنند.

* فارس: وظیفه مسلمانان جهان در قبال این اهانت چیست‌؟ مسلمانان چگونه می‌توانند جلوی اهانت وهابیت و استکبار به مقدسات اسلامی را بگیرند؟

- مسلمانان در شرایط فعلی و با ایجاد فضای باز با حضور رسانه‌ها و ارتباط بین ملت‌ها دشمن را شناخته و جویای این باشند که این توطئه قدرت‌های غیر الهی است که بغض و کینه نسبت به اسلام و مذاهب اسلامی دارند، با وحدت و انسجام در راستای اعتلای کشورهای اسلامی تلاش کنند.

- متأسفانه قدرت در دست حاکمانی افتاده که آن‌ها برای حفظ قدرت خود تکیه بر ابرقدرت‌های جهانی داشته که این قدرت‌ها نیز بغض و کینه اسلام را دارند، به همین خاطر برای تثبیت موقت قدرت خود متکی بر قدرت آن‌ها به این جنایات دست می‌زنند.

- ما باید با حفظ وحدت و اتحاد در حوزه‌های دینی و اسلامی توطئه دشمنان را خنثی کنیم.

- ان‌شا‌الله مسلمانان با وحدت، انسجام، بصیرت،آگاهی و همدلی می‌توانند توطئه‌های دشمن را خنثی کنند.

امید است که مسلمانان در حال حاضر با توجه به توطئه استکبار جهانی در جریان اتفاقات و نا‌آرامی‌هایی که در کشور‌های همسایه مانند سوریه و عراق و همچنین افغانستان رخ می‌دهد، قرار گرفته و اتحاد خود را از دست ندهند.

انتهای‌پیام/77012/ت30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول