اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

بی‌حرمتی به حجربن عدی طومار وهابیت را به هم می‌پیچد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: نبش قبر حجربن عدی و اهانت به این صحابه پاک رسول‌الله و امام علی (ع) قطعاً طومار وهابیت را به مانند معاویه به هم می‌پیچد.

بی‌حرمتی به حجربن عدی طومار وهابیت را به هم می‌پیچد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سید حسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل که در مصلای این شهر و با حضور نمازگزاران برگزار شد، اظهار داشت: همان‌گونه که خون حجربن عدی دامن پلید معاویه را گرفت و حکومت او را به هم پیچید قطعاً اهانت اخیر وهابیت به حجربن عدی نیز عاقبتی همانند معاویه برای آنها خواهد داشت.

وی در ادامه قائله سوریه را تابلوی بزرگ پیش روی امت اسلامی برشمرد و تصریح کرد: این تابلو باید چاه را از راه و دوست را از دشمن تشخیص داده و امت اسلامی را به سمت وحدت و همدلی بیشتر سوق دهد.

عاملی خاطر نشان کرد: امروز یک سری از دولت‌های مسلمان در ردیف کشورهای غربی، آمریکایی و صهیونیستی قرار گرفتند و ملت مظلوم سوریه را به دست قصابانی دادند که در رأس آن وهابیت و تروریست‌های تکفیری هستند که به هر جنایتی دست می‌زنند.

این مسئول اضافه کرد: این کشورها به قدری ملت‌‌های مسلمان و کشور سوریه را تضعیف کردند تا رژیم صهیونیستی جرأت جسارت به حاکمیت ملی کشور سوریه را پیدا کرد و با نقض تمام قوانین بین‌المللی به خاک این کشور حمله کرد.

وی سکوت مرگبار سازمان‌های جهانی، ‌آمریکا و اروپا را در این حمله ناجوانمردانه یادآور شد و بیان کرد: ‌اگر برعکس این اتفاق می‌افتاد و سوریه به مرزهای رژیم صهیونیستی حمله می‌کرد کشورهای مدعی دموکراسی غوغایی به راه می‌انداختند.

امام جمعه اردبیل محکومیت جنایت در سوریه را از سوی کشورهای مصر،‌ اردن،‌ عراق و الجزایر یک حرکت حمایتی از دولت و مردم سوریه اعلام کرد و ادامه داد: در این جنایت ماهیت وهابیت نیز روشن شد چرا که غرب با تحریک وهابیت و تروریست‌های تکفیری تاکنون هزاران انسان بی‌گناه و مظلوم را در سوریه به کشتن داده است.

وی با بیان اینکه گروه وهابیت هیچ اعتقادی به شیعه، سنی، علوی و یا سایر مذاهب ندارند، گفت: تنها تفکر این فرقه ضاله به مانند خوارج صدر اسلام کشتن و قتل عام است به طوریکه مفتی وهابیت فتوا می‌دهد و آنها اقدام به ترور، کشتار بی‌رحمانه و توطئه‌های گوناگون می‌کنند که این اعمال هیچ سنخیتی با اسلام و سیره نبی مکرم اسلام ندارد.

عاملی سردسته این مفتی‌ها را قرضاوی اعلام کرد و افزود: هر چه شیعه و سنی در سوریه کشته می‌شود با فتوای این مفتی سخیف‌العقل وهابی است که در کشتن هیچ مرز و حدی را برای مزدوران خود قائل نشده است.

خطیب جمعه اردبیل تصریح کرد:‌ همین‌ها بودند که سید باقر حکیم را به شهادت رساندند و امروز در نهایت بی‌رحمی انتقام سختی را از جامعه شیعه، سنی و سایر معتقدان به دین اسلام می‌گیرند.

وی خاطر نشان کرد: گروه وهابیت در یک اشتباه استراتژیک خباثت و سفاهت خود را به دنیا نشان دادند به طوریکه با حمله به مزار شریف حجربن عدی صحابه پیامبر (ص) و حضرت علی (ع) که به عنوان صحابه سر علی (ع) نامیده می‌شود در حقیقت ماهیت پلیدشان را نشان دادند.

وهابیت ضد مذاهب اربعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امام جمعه اردبیل با بیان اینکه وهابیت ضد مذاهب اربعه است، اضافه کرد: آنها با اهانت به شیعه و سنی به سایر مذاهب نیز بی‌حرمتی کرده به طوریکه بزرگان چهار مذهب اسلامی نبش قبر صحابه پیامبر (ص) را حرام دانستند اما جای تعجب است که مفتی‌های عربستان از این کار حمایت می‌کنند.

عاملی بیان کرد: حتی علمای الازهر این کار را نوعی بی‌احترامی و خروج از اسلام خطاب کرده‌اند و نبش قبر صحابه رسول‌الله را عملی کفرآمیز دانستند اما همچنان برخی از علمای عربستان این کار را نوعی عبادت می‌دانند که در این جا می‌توان با توجه به دوگانگی صدور رأی و حکم قدر امامت و یکپارچگی امت پشت سر امام را دانست که چگونه از وحدت جامعه اسلامی یک امام حکیم حمایت می‌کند.

وی به اعتقاد سخیف وهابیت در بی‌توجهی به احکام بزرگان و ائمه هدی اشاره کرد و ادامه داد: جای تعجب است که آنها در برابر طاغوت چنان سجده می‌کنند که معلوم نیست در توحید که اصل بر نفی و اثبات است چگونه می‌خواهند رفتار خود را مطابق با این حکم کنند در حالی که در برابر آمریکا و شاهان عربی منطقه حاضر هستند مزدوری کرده و سر خم کنند.

عاملی فرمایشات مقام معظم رهبری را در آگاهی و بصیرت جامعه شیعی و سنی برای دوری از اختلاف و دودستگی حاصل از اعمال و رفتار خودسرانه وهابیت دانست و بیان کرد: وهابیت بین شیعه و سنی اختلاف می‌اندازد و اصل ماهیت شکل‌گیری آنها نیز همین اختلاف‌اندازی است به طوریکه کشورهای عربی منطقه میلیاردها تومان خرج می‌کنند تا چنین تفکر و اندیشه فاسد در جامعه اسلامی رشد کرده و توسعه پیدا کند.

وی با بیان اینکه در این جنایت اهل سنت مبرا از هر عمل سخیفی هستند، گفت: بزرگترین هدف وهابیت از نبش قبر صحابه رسول‌الله ایجاد معرکه بزرگ درگیری و اختلاف بین شیعیان و سنی‌ها است که همه باید به هوش باشیم تا در تله آنها که قصد به راه انداختن جنگ مذهبی در عالم اسلام را دارند، نیفتیم.

این مسئول ضرورت داشتن بصیرت برای شیعه را خاطر نشان کرد و افزود: آنها نه تنها از سنت و دایره احکام اسلام خارج شدند بلکه سعی می‌کنند بین شیعه و سنی اختلاف بیفکنند و از همین رو به کارهای مختلف در عالم شیعه و سنی اقدام می‌کنند.

وی اضافه کرد: پیامبر گرامی اسلامی در حجة‌الوداع از تفرقه امت خود در نگرانی بود و بارها خطاب به امت تصریح کرد مبادا بعد از من یکدیگر را تکفیر کنید.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان حجربن عدی صحابه پاک رسول‌الله را صاحب سر و امین امام اول دانست و خاطر نشان کرد: همان‌گونه که نبی مکرم اسلام وعده داده بود که کشتن حجربن عدی به دست معاویه سبب خشم و غضب آسمان و زمین می‌شود که همین غضب دامن حکومت معاویه را گرفت قطعاً نبش قبر او نیز دامن وهابیت را گرفته و طومار آنها را به هم می‌پیچد.

برترین اعمال رجب روزه و اذکار است

امام جمعه اردبیل در خطبه اول نماز نیز فرا رسیدن رجب به عنوان سفره بزرگ عظمت و رحمت الهی را یادآور شد و اضافه کرد: این ماه بهترین فرصت برای تجارت با خداست و مقدمه‌ای است تا مؤمن مسلمان به رمضان ورود پیدا کند.

عاملی دو توصیف شیعه یعنی ورع و اجتهاد را خاطر نشان کرد و ادامه داد: اعمال مستحبی که برای این ماه ذکر شده است بهترین فرصت برای یک مؤمن مسلمان است تا بتواند چنگ در ریسمان رحمت الهی بزند و با توبه و استغفار از او طلب بخشش کند.

وی با برشمردن برخی از اعمال ماه رجب نظیر نماز چهار رکعتی ویژه این ماه، غسل کردن در شب آغازین این ماه،‌ مداومت بر اذکار و روزه گرفتن یادآور شد: ‌روزه و قیام در شب در این ماه ثواب هزاران سال عبادت را دارد که مؤمنان نباید عظمت شب لیلةالرغایب را فراموش کنند.

انتهای پیام/62001/ی40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول