اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ماکو تاکید کرد

ضرورت شفاف‌سازی عقاید باطل و مخوف وهابیت

امام جمعه ماکو بر ضرورت شفاف‌سازی عقاید باطل و مخوف وهابیت تاکید کرد.

ضرورت شفاف‌سازی عقاید باطل و مخوف وهابیت

حجت‌الاسلام ایوب رنجبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه ضمن محکومیت شدید اقدام اخیر وهابیت و سلفی‌ها، اظهار داشت: هدف نهایی این اقدامات ایجاد اختلاف و دوگانگی میان شیعه و سنی است که مسلمانان باید از گسترش آتش فتنه جلوگیری کنند.

وی تصریح کرد: وهابیت دست‌پرورده‌های انگلیس و صهیونیست هست که به هیچ اصل و مکتبی پایبند نبوده و این اقدامات وحشیانه آن‌ها، نتیجه‌ای جز آشکار ساختن چهره خبیثشان به جهانیان نخواهد داشت.

وی افزود: مطالعه تمام مذاهب و مکاتب نشان می‌دهد، در هیچ مذهب و آیینی به هیچ‌وجه اجازه نبش قبر داده نشده، که این خود دلیل دیگری بر اثبات بی‌دینی وهابیت است.

وی با بیان اینکه هدف اصلی وهابیت از چنین اقداماتی ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی و در نتیجه تضعیف قدرت روز افزون اسلام و مسلمانان است، تصریح کرد: آنان به دنبال تخریب چهره واقعی اسلام و مسلمانان و نشان دادن چهره‌ای خشن از آن و در نهایت رواج اسلام هراسی و اسلام‌ستیزی میان مردمان عصر حاضر هستند.

رنجبری افزود: لازم است تمام مسلمانان نسبت به منفوریت و بطلان اعمال و عقاید وهابیت اعلام موضع کرده و با شفافیت تمام، مخالفت خود را از این اقدامات بی‌شرمانه اعلام کنند و جلوی شعله‌ور شدن آتش فتنه را بگیرند.

وی با اشاره به ضرورت شفاف‌سازی عقاید باطل و مخوف وهابیت، تصریح کرد: علمای حوزه‌های علمیه، اندیشمندان و فعالان حقوق بشر، باید در راستای افشاگری عقاید باطل وهابیت در صیانت از اسلام ناب محمدی از گزند تحریف دشمنان، با جان و دل بکوشند.

رنجبری در ادامه به ایستادگی‌ها و جان‌فشانی‌های مسلمانان عراقی، سوری و لبنانی در راستای دفاع از ارزش‌های اسلامی در برابر جنایات القاعده اشاره کرد و افزود: از خداوند متعال صبر دنیوی و اجر اخروی برای برادران مسلمانمان مسألت می‌کنیم.

انتهای پیام/61001/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول