اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دورود:

وهابیت در میان مسلمانان جایگاهی ندارد

امام جمعه شهرستان دورود گفت: تکفیری‌ها و وهابیت در میان مسلمانان جایگاهی ندارند و این گروه افراطی مطرود عموم مسلمانان هستند.

وهابیت در میان مسلمانان جایگاهی ندارد

حجت‌الاسلام محمدعلی رجایی‌پور امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در مورد بی‌حرمتی به قبر حجر بن عدی صحابه پیامبر(ص) گفت: اصل اهانت و هتک حرمت به قبر حجر بن عدی از صحابه خاص پیامبر(ص)، نه تنها بین شیعه بلکه در خود اهل تسنن نیز این حرکت محکوم است.

وی در ادامه افزود: در کتاب بخاری به صراحت آمده است که توهین یا جسارت و نبش قبر به صحابه و یاران پیامبر خلاف دین است، بنابراین کسانی که با نام تکفیری یا وهابی دست به این کارهای ناشایست می‌زنند مزدور صهیونیسم و آمریکا هستند و برای دلخوشی آن‌ها این کارها را می‌کنند، تا میان مسلمانان تفرقه ایجاد کنند، تا غربی‌ها به افکار دنیایشان برسند.

امام جمعه شهرستان دورود تصریح کرد: این‌ها از عقل شرع و احکام هیچ اطلاعی ندارند و دست به این جنایت‌ها می‌زنند که غیر از زیر سئوال بردن اسلام و احکام ناب اسلامی چیزی را در پی ندارد.

وی اظهار داشت: البته تکفیری‌ها، وهابیت، القاعده و سلفی‌ها در میان مسلمانان جایگاهی ندارند و این گروه افراطی مطرود عموم مسلمانان هستند.

حجت‌الاسلام رجایی‌پور خاطرنشان کرد: این موضوع را همه می‌دانند که حتی دفن و حفظ قبر در ادیان دیگر نیز دارای جایگاه است، جای تعجب است، این‌ها که ادعای مسلمانی دارند، به پیامبر نیز تعصب نمی‌کنند، پیامبری که به جنازه یهودی نیز احترام می‌گذاشت.

وی در ادامه اضافه کرد: همه مسلمانان و علمای جهان اسلام باید در اسرع وقت بدون صرف زمان واکنش نشان دهند وگرنه در آینده نه چندان دور به قبر پیامبر (ص) نیز بی‌احترامی می‌کنند.

انتهای پیام/2304/ر30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول