اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کازرون:

هنر وهابیت فقط در شمشیرکشی بر مسلمانان و نبش قبور است

خطیب نماز جمعه کازرون گفت: وهابیت در طول عمر خود فقط هنر شمشیرکشی بر مسلمانان و نبش قبور و اهانت بر مقدسات را داشته و علیه هیچ قدرت استکباری نجنگیده است.

هنر وهابیت فقط در شمشیرکشی بر مسلمانان و نبش قبور است

به گزارش خبرگزاری فارس از کازرون، حجت‌الاسلام محمد خرسند در خطبه‌های امروز نماز جمعه این شهر ضمن محکومیت جسارت وهابیت خبیث به قبر صحابی بزرگ پیامبر اسلام(ص)، حجربن عدی در سخنانی اظهار داشت: جسارتی که وهابیت و افراد منحرف آن نسبت به قبر صحابی بزرگ رسول خدا(ص) روا داشتند دل تمام اهل شیعه و سنت را به درد آورده و این کار زشت و حادثه تلخ را محکوم کردند.

وی افزود: حجربن عدی آن یار باوفای امیرالمؤمنین(ع) آن زمان به جرم ولایت‌مداری و محبت بر ولایت حضرت علی(ع) توسط معاویه و بنی‌امیه به شهادت رسید و امروزه نیز قبرش توسط پیروان آن‌ها شکافته شد.

امام جمعه کازرون واکنش اهل سنت علیه جسارت وهابیت به صحابی بزرگ پیامبر اسلام(ص) را نشان دهنده بینش والای آن‌ها دانست و گفت: امروزه این فرقه ضاله اجازه نمی‌دهد کسی علیه اسرائیل حرف بزند، اما به خود اجازه می‌دهد که به راحتی علیه مسلمانان شمشیر بکشد و به قبور صحابی پیامبر(ص) حمله و نبش قبر کند.

خرسند در بخش دیگر سخنانش از فرهنگیان و دانش‌آموزان خواست که فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با فرهنگیان را نصب‌العین خود قرار دهند و در حماسه سیاسی که نمونه بارز آن انتخابات پیش رو است نقش‌آفرین باشند.

وی حضور نامزدهای گوناگون در امر انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی را نشان دهنده یک انتخابات باشکوه در کشور عنوان کرد ابراز داشت: آنچه اهمیت دارد که در فرمایشات مقام معظم رهبری نیز به آن اشاره شده عمل به مر قانون است که از مجریان و ناظران بر انتخابات گرفته تا نامزدها و کاندیداهای ریاست جمهوری و شوراها و نیز اقشار مردم و رسانه‌ها باید به آن عمل کنند.

خطیب نماز جمعه کازرون گفت: هرکسی که بخواهد از قانون جلو بزند و حرف ناحق خود را به زور به کرسی بنشاند دست به فتنه زده چرا که فتنه 88 نیز این گونه اتفاق افتاد.

خرسند به نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا تأکید کرد که از طایفه‌گرایی و تبدیل شوراها به دو قطب شهری و روستایی پرهیز کنند.

وی از مردم خواست که از افرادی که بر طایفه‌گرایی و دادن تک‌رأی بر آن‌ها هستند، اهمیت ندهند و شایسته‌سالاری را بر تعصب و طایفه‌گرایی ترجیح دهند.

نماینده ولی فقیه در کازرون در ادامه از روند کند اجرایی ساخت پروژه مسکن مهر در شهرستان کازرون انتقاد کرد و گفت: با وجود اینکه در برخی از شهرهای هم‌جوار دو تا سه پروژه مسکن مهر افتتاح شده، اما نه تنها این امر مهم در شهرستان کازرون اتفاق نیفتاده بلکه روند اجرایی آن نیز به کندی پیش می‌رود.

خرسند از مسئولان استان فارس و وزارت مسکن و شهرسازی خواست که در این سه ماه باقی مانده دولت جهشی در راستای تحقق این امر که بی‌شماری از افراد در این شهرستان در انتظار آن هستند، صورت گیرد.

به گزارش فارس، مردم همیشه در صحنه کازرون بعد از اقامه نماز جمعه امروز با راهپیمایی از مصلای نماز جمعه تا میدان شهدای این شهر با شعار مرگ بر آمریکا و اسرائیل و وهابیت خبیث، اهانت بر قبر صحابی بزرگ پیامبر(ص) را محکوم کردند.

انتهای پیام/‌2448/ن40/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول