اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

2/نامزد احتمالی انتخابات ریاست‌ جمهوری:

سیاست‌های درستی در ساخت مسکن مهر به‌کار گرفته نشد

نامزد احتمالی انتخابات ریاست‌ جمهوری گفت: راهکارهای خوبی وجود داشت تا بتوان منابع مالی مسکن مهر را تأمین کرد، ولی متأسفانه به دلیل برخی سیاست‌های غلط ساخت این مسکن یکی از علت‌های اصلی تورم در کشور شد.

سیاست‌های درستی در ساخت مسکن مهر به‌کار گرفته نشد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمدرضا باهنر در مسجد محمد رسول‌الله (ص) با بیان اینکه دولت با احداث مسکن مهر خدمت بزرگی به مردم کرده است، اظهار داشت: احداث این مسکن‌ها در کشور موجب شده تا بانک مسکن 40 هزار میلیارد تومان به بانک مرکزی بدهکار شود و تحقق این مهم یکی از علت‌های ایجاد تورم در کشور بوده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: راهکارهای خوبی وجود داشت تا بتوان منابع مالی مسکن مهر را تأمین کرد، ولی متأسفانه به دلیل برخی سیاست‌های غلط ساخت این مسکن یکی از علت‌های اصلی تورم در کشور شد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته نرخ تورم نقطه به نقطه 40 درصد بوده است، اذعان داشت: این نرخ در سال 91 نسبت به 20 سال گذشته بی‌سابقه بوده و فشارهای اقتصادی سنگینی را بر خانوارهای ایرانی وارد کرده است.

نامزد احتمالی انتخابات ریاست‌ جمهوری اظهار داشت: مشکلات گرانی و تورم به دلیل اجرای برخی سیاست‌های غلط در کشور بوده و اگر این سیاست‌ها اصلاح شود، این مشکلات در کوتاه‌ترین زمان برطرف می‌شود.

این مسئول با اشاره به مشکلات کشور گفت: پول ایران در یک سال 70 درصد و همچنین تولید بیشتر بنگاه‌ها بیش از 50 درصد کاهش یافت و این مشکلات نه تنها نرخ بیکاری را برطرف نکرد، بلکه نرخ این معضل اجتماعی را افزایش داد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیش از یک سال فشارهای اقتصادی در ایران افزایش یافته است، بیان کرد: اکنون تورم، گرانی و بیکاری از مهم‌ترین مشکلات هر خانواده ایرانی است که برای حل کردن آن‌ها سختی‌ و دشواری‌های بسیاری را تحمل می‌کنند که مسئولان نظام باید در راستای برطرف کردن این مشکلات مدیریت صحیح‌تری را در کشور اجرا کنند.

وی با اشاره به اینکه تولید محرزترین مشکلات بنگاه‌های تولیدی است،‌ ابراز داشت: بیشتر این بنگاه‌ها در ایران با مشکلات عدم تولید مواجه هستند که باید برای رونق چرخه اقتصاد آنان از راهکارهای سریع، روشن و جدی استفاده کرد.

نامزد احتمالی انتخابات ریاست‌ جمهوری با بیان اینکه ایران در بین 200 کشور رتبه پنجم را دارد، اذعان داشت: دشمنان بیشترین تحریم‌ها را بر ایران وارد می‌کنند تا بتوانند از توسعه و پیشرفت این کشور جلوگیری کنند، ولی این کشور هنوز هم در زمینه‌های علمی از جمله نانو تکنولوژی و هوا فضا موفقیت‌های بی‌نظیری را در دنیا کسب می‌کند.

باهنر اضافه کرد: این در حالی است که آمریکا کوچک‌ترین ابزاری برای پیشرفت علمی به ایران نمی‌دهد، ولی ایران در این وضعیت موفقیت‌های بزرگی را کسب می‌کند که دلیل اصلی تحقق این امر این است که جوانان و دانشمندان ایرانی به طور جدی در عرصه علمی تلاش می‌کنند و متمرکز شده‌اند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر مسئولان نظام نیز به طور جدی در عرصه اقتصادی همت مضاعف و متمرکز داشته باشند، می‌توانند مشکلات گرانی، تورم و بیکاری را در کشور ریشه‌کن کنند.

نامزد احتمالی انتخابات ریاست‌ جمهوری با اشاره به اینکه امسال توسط مقام معظم رهبری به نام حماسه سیاسی و اقتصادی نام‌گذاری شده است، ابراز داشت: مردم ایران با حضور حداکثری در انتخابات ریاست‌ جمهوری می‌توانند حماسه سیاسی را در کشور خلق کنند.

محمدرضا باهنر در مسجد محمد رسول‌الله (ص) با اشاره به اینکه ایران در سند چشم‌انداز 1404 باید کشور توسعه یافته، انقلابی، الهام‌بخش برای جهان اسلام، نخستین تولیدکننده علم و ثروت در منطقه و دارای روابط عادلانه و تعامل سازنده با همه کشورهای دنیا باشد، اظهار داشت: کشور در عرصه علمی رشد چشم‌گیری داشته، ولی متأسفانه در عرصه اقتصاد موفق نبوده است.

وی پرکاری،‌ دلسوزی، پاک‌دستی و ساده‌زیستی احمدی‌نژاد را از نقاط مثبت ایشان دانست و بیان کرد: عدم استفاده ایشان از افراد کارآمد در دولت از مهم‌ترین نقاط ضعف ایشان است که اکنون موجب شده با اجرای سیاست‌های غلط تورم و بیکاری را در کشور افزایش دهد.

نامزد احتمالی انتخابات ریاست‌ جمهوری با اشاره به عدم استفاده احمدی‌نژاد از وزرای قدرتمند و مجرب در دولت ابراز داشت: این دولت اداره وزارتخانه‌ها را به افراد کم تجربه و کم مهارت داد و همین امر موجب مشکلات گرانی و بیکاری در کشور شد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی متذکر شد: در کشوری که کارهای بزرگ به دست افراد کوچک و کارهای کوچک توسط افراد بزرگ مدیریت شود هیچ وقت به خوشبختی واقعی نمی‌رسد بر این اساس باید هر کاری را به فردی که صلاحیت آن را دارد سپرد تا در اداره کشور موفق بود.

این مسئول عدم شناخت بازار مصرف، نبود مواد اولیه و سرمایه در گردش را از مشکلات بنگاه‌های تولیدی عنوان و بیان کرد: متأسفانه دولت به دلیل عدم بکارگیری مدیران مجرب، متخصص و ماهر مشکلاتی از جمله فشارهای اقتصادی را به مردم تحمیل کرده است.

باهنر با بیان اینکه تحریم‌های اقتصادی موجب بروز 30 درصد مشکلات بیکاری، تورم و گرانی است، اضافه کرد: 70 درصد این مشکلات به دلیل عدم درست شیوه مدیریتی است که با به‌کارگیری راهکارهایی می‌توان این شیوه را اصلاح کرد تا این مشکلات کاهش یابد.

نامزد احتمالی انتخابات ریاست‌ جمهوری متذکر شد: تورم ساختاری در پنج سال گذشته به 20 درصد رسیده است که باید مسئولان اجرایی در دولت تلاش کنند نرخ این تورم را تک رقمی کنند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برخی کشورها به اندازه ساحل ایران منابع زمینی ندارند ولی درآمد ملی آنان از این ساحل تأمین می‌شود، اذعان داشت: متأسفانه کشور ما با داشتن نفت، معدن، صنعت و مس هنوز نتوانسته به نقطه ایده‌آل درآمدزایی برسد.

وی با بیان اینکه حداقل انتظار یک شهروند از دولت داشتن شغل شرافتمندانه است، اظهار داشت: دولت باید فرصت‌های شغلی را در کشور ایجاد کند تا آنان بتوانند با داشتن شغل حداقل نیازهای زندگی‌شان را تأمین کنند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انتخابات شوراها در مدیریت شهری مهم است، ابراز داشت: مردم باید با شناخت و آگاهی دقیق نسبت به توانایی‌های کاندیداها تلاش مضاعفی برای انتخاب افراد اصلح در این انتخابات داشته باشند تا افراد کارآمد وارد این شوراها شوند.

این مسئول با اشاره به اینکه 60 درصد جامعه شهرنشین هستند، اذعان داشت: مردم باید در انتخابات شوراها افراد متدین، متخصص و مجرب را در انتخابات شوراها انتخاب کنند تا این افراد بتوانند بسیاری از مشکلات شهری را برطرف کنند.

امنیت و سلامت از اصلی‌ترین مطالبات ملت است

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امنیت و سلامت از اصلی‌ترین مطالبات ملت است، ابراز داشت: این دو مؤلفه از اصلی‌ترین سرمایه‌های هر فردی است که تا عدم وجود آن را احساس نکند قدر آن را نمی‌داند.

باهنر با اشاره به اینکه دشمنان اسلام از جمله آمریکا، طالبان و تروریست‌ها تلاش می‌کنند تا بتوانند چهره زشتی از اسلام به مردم معرفی کنند تا با جدا کردن  مسلمانان از دین تعداد آنان را در جهان کاهش دهند، اذعان داشت: آنان هرگز با همت و بیداری مسلمانان به این کار موفق نمی‌شوند.

نامزد احتمالی انتخابات ریاست‌ جمهوری با بیان اینکه دشمنان اسلام از جمله آمریکا، طالبان و تروریست‌ها برای ایجاد ناامنی در کشور تلاش می‌کنند تا با ایجاد ناهنجاری و کارشکنی، گوشه‌ای از کشور را مانند عراق، سوریه و افغانستان ناامن کنند، اظهار داشت: در هیچ جای نقطه ایران از نظر امنیتی مشکلی وجود ندارد و همه جا امن و سبز است که تحقق این امر از بزرگترین سرمایه‌های کشور است.

انتهای پیام/77009/ب40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول