اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس عنوان کرد

فارس رتبه هشتم کشور در بیکاری

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس گفت: بنابر آمارهای مورد تائید مرکز آمار ایران، در سال 91 فارس هشتمین استان کشور در بیکاری بود.

فارس رتبه هشتم کشور در بیکاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، عباس عباسی بعد از ظهر امروز در همایش راه‌اندازی سامانه مجازی دریافت حق بیمه در روستاهای استان فارس اظهار داشت: اشتغال موضوعی فرابخشی و فرا دستگاهی است و یک وزارتخانه به تنهایی نمی‌تواند جوابگوی مسائل بیکاری و اشتغال شود.

وی افزود: برای رفع مشکل اشتغال باید بخش دولتی، خصوصی و تعاونی به میدان آمده و زیرساخت‌های لازم را آماده کنند.

عباسی ادامه داد: سند توسعه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان فارس تدوین و از سال 90 اجرایی شد و امسال مصمم هستیم برنامه‌ها بر مبنای این سند راهبردی باشد.

وی تصریح کرد: وظایف هر دستگاه و شهرستان ابلاغ شده و برش‌های استانی، بخشی، شهرستانی و ملی اشتغال و سرمایه‌گذاری تدوین شده است.

به گفته وی، بر اساس این سند از فرمانداران فعالیت کارشناسی و علمی با معیار مشخص و ارقام صحیح خواسته می‌شود.

عباسی اضافه کرد: برنامه دولت این بوده که سهم جامعه روستایی را در ارزش افزوده ارتقا دهد چرا که بخش بزرگی از اشتغال و بهره‌وری در روستا رقم می‌خورد.

وی تصریح کرد: برنامه مفاخر کسب و کار هر ساله از هنرها و مشاغل سنتی و قدیمی ایرانی تعدادی را انتخاب و معرفی می‌کند که امسال انتظار داریم تعداد بسیاری از مفاخر کسب و کار از روستا باشد.

کنترل عقلانی ورودی دانشگاه راهبرد کاهش آمار بیکاری

عباسی خاطرنشان کرد: در سال 91 نرخ بیکاری در فارس 16.8 درصد و نرخ فصلی نیز در بهار 18.3، تابستان 21.12، 13.6 و زمستان 13.9 بود.

به گفته وی، تورم نرخ بیکاری فارس در افراد تحصیل‌کرده است چنانکه اکنون تقاضا در بازار برای فوق دیپلم، دیپلم، تکنسین و زیر دیپلم وجود دارد اما عرضه افراد تحصیل‌کرده جویای کار بیش از تقاضا است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس تصریح کرد: این رویه باید تصحیح شود و از طریق کنترل ورودی دانشگاه، کاهش دانشجویان در رشته‌های غیرمرتبط با بازار کار و گسترش مهارت‌آموزی باید این وضعیت را اصلاح کرد.

انتهای پیام/2448/ق30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول