اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

محسن رضایی در رامسر:

ارائه یارانه سبز به کشاورزان / بیکاری و گرانی در دولت هاشمی هم بود

محسن رضایی با اشاره به ارائه یارانه سبز به کشاورزان گفت: یارانه سبز برای تحول در کشاورزی طراحی شده است و من به هیچ وجه معتقد نیستم که مثلا شهرهای شمالی ایران را نباید صنعتی کرد

ارائه یارانه سبز به کشاورزان / بیکاری و گرانی در دولت هاشمی هم بود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از رامسر، محسن رضایی پیش از ظهر امروز در دیداری مردمی با شهروندان رامسری در مسجد بی‌بی سکینه عنوان کرد: نتوانستیم تا به امروز مدیریت خوبی در اقتصاد کشور اجرا کرده و به همین علت، شاهد تب و لرزهای ناشی از آن که همان بیکاری و گرانی است، هستیم.

وی گفت: در دولت آقای هاشمی هم بیکاری و هم گرانی مشاهده می‌شد اما حداقل بیکاری تا حدی بود و گرانی هم محدودیت داشت و دولت پس از چند ماه اوضاع گرانی را رفع و رجوع کرد.

رضایی ادامه داد: اما گرانی موجود ادامه‌دار است و اگر فکر جدی‌ برای آن نشود و دنباله‌دار شود مشکلات اساسی به بار خواهد آورد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تحریم‌های اقتصادی ایران اظهار داشت: این تحریم‌ها را به وجود آوردند که ایران در مذاکرات حاضر به مذاکره به نفع آنان شود ولی زندگی مردم هم تحت‌الشعاع این تحریم‌ها به صورت جدی قرار گرفته است.

وی با اشاره به حساس بودن شرایط کنونی نظام و همچنین با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری درباره رئیس جمهور آینده بیان کرد: دولت یازدهم باید با برنامه‌ریزی حرکت کند و تدبیر و حکمت و برنامه در سرلوحه برنامه‌هایش قرار داشته و حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی را نصب‌العین خود قرار دهد.

این مسئول تصریح کرد: در چهار سال آتی نیاز به برنامه دولتی نداریم بلکه یک برنامه‌ریزی انقلابی و مردمی می‌خواهیم تا بتوانیم این چهار سال را که به نظرم سال‌های بسیار سختی خواهند بود را پشت بگذاریم.

وی اعلام کرد: در چهار سال پیش رو مسائل جدیدی را پیش رو خواهیم داشت و البته بیکاری و گرانی را قابل حل می‌دانم زیرا برای آن نسخه به خصوصی داریم و شعار نمی‌دهیم.

رضایی با اشاره به تجربه 40 ساله خود در زمینه سیاست تاکید کرد: بسیاری از شعارهایی را که در این 40 سال کاری‌ام شنیده‌ام قابل تحقق نبوده‌اند و یا اصلا نتوانسته‌اند به آنها دست پیدا کنند.

وی با اشاره به استفاده از 20 درصد قابلیت مردم در زمینه اقتصاد از انقلاب تا به امروز گفت: جز در سیاست، در زمینه فرهنگ و اقتصاد از استعدادهای مردم استفاده چندانی نشده و زمینه برای مردم فراهم نبوده است که آن هم به علت اقتصاد دولتی ما است.

رضایی افزود: کشاورزی در ایران یک کشاورزی سنتی است که در دنیا این نوع را اقتصادی نمی‌دانند زیرا درآمدی ندارد و در روستاها هم شاهد هستیم جوانان رغبتی به این کار نداشته و همه کشاورزان بالای 50 سال سن دارند.

وی با اشاره به ارائه یارانه سبز به کشاورزان بیان کرد: یارانه سبز برای تحول در کشاورزی طراحی شده است و من به هیچ وجه معتقد نیستم که مثلا شهرهای شمالی ایران را نباید صنعتی کرد که البته این صحبت‌ها در زمان دولت آقای خاتمی و دولت کنونی به آن پرداخته شده است.

وی در پایان اعلام کرد: اگر بتوانیم این چهار سال را با موفقیت پشت‌سر بگذاریم به فضل الهی موفق خواهیم شد، بعد این دوره سخت یکی از اقتصادهای موفق منطقه خواهیم شد.

انتهای پیام/ 86024/صا40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول