اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

بیش از 1900 نفر در استان بوشهر مقرری بیمه بیکاری دریافت کردند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: در سال گذشته یک‌هزار و 965 نفر در استان بوشهر مقرری بیمه بیکاری دریافت کردند.

بیش از 1900 نفر در استان بوشهر مقرری بیمه بیکاری دریافت کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حسین حیدری صبح امروز در جمع خبرنگاران با تشریح اهمیت بیمه بیکاری اظهار داشت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای وظایف خود قوانین خوبی برای پرداخت بیمه بیکاری تدوین و اجرایی کرده است.

حیدری تصریح کرد: بیمه بیکاری یکی از اشکالات حمایت از نیروی کار در کشور است که از طریق بسط تأمین اجتماعی نقش بسزایی در بازار کار و ایجاد شرایط انعطاف پذیری در آن ایفا می‌کند و از طرفی با جلوگیری از آسیب‌پذیری نیروی کار در هنگام وقوع بیکاری و با ارج نهادن به تلاش و فعالیت سازنده از حرمت و شأن نیروی کار که هدفی مقدس است، حمایت می‌کند.

حیدری بیان کرد: بیکار از منظر قانون بیمه بیکاری، بیمه شده‌ای است که بدون میل و اراده بیکار شده باشد و همواره آماده به‌کار باشد، غیرارادی بودن بیکاری ملاک اصلی برقراری حمایت‌های قانونی برای بیمه شدگان بیکار است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر تصریح کرد: بیمه‌شدگان بیکار در صورت احراز شرایط مندرج در قانون بیمه بیکاری و تفاهمنامه مشترک مورخه اول اسفندماه سال 84 فی مابین وزارت متبوع و سازمان تأمین اجتماعی استحقاق دریافت مقرری بیمه بیکاری را دارند.

وی بیان کرد: با شرایط و ضوابطی که برای دریافت بیمه بیکاری تدوین شده، بسیاری از بیکاران از این قوانین بهره‌ برده و همین روند نیز ادامه دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های بی‌وقفه همکاران واحدهای اجرایی و ستادی و با تشکیل و فعال کردن کارگروه‌هایی رسیدگی به وضعیت اشتغال پنهان مقرری‌بگیران در سال 91 و همچنین با توجه به محدودیت‌های منابع و مشکلات صندوق بیمه بیکاری مقرری تعداد 278 نفر که به‌صورت همزمان از مقرری بیمه بیکاری استفاده و اشتغال پنهان آنان محرز شده و یا مجدداً حسب طرح‌های اشتغال مجدد اعم از خوداشتغالی و یا بخش کارفرمایی مشغول به‌کار شده‌اند بر اساس ماده 8 قانون بیمه بیکاری مقرری آنان قطع شده است. 

انتهای پیام/66006/ب30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول