اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمان:

میانگین نرخ بیکاری کرمان 7,8 درصد است / 30 هزار مجوز مشاغل خانگی در کرمان صادر شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: میانگین نرخ بیکاری در استان کرمان 7,8 درصد است که نسبت به دوره‌های قبل کاهش دارد.

میانگین نرخ بیکاری کرمان 7,8 درصد است / 30 هزار مجوز مشاغل خانگی در کرمان صادر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حسن رحمانی پیش از ظهر امروز در همایش بسیج کارگری با گرامیداشت یاد و خاطره 780 شهید کارگر استان کرمان اظهار داشت: در تفکر بسیجی دشوارترین کارها در کمترین زمان ممکن و با پایین‌ترین هزینه انجام می‌گیرد.

وی اظهار داشت: با تفکر بسیجی استعدادها بهتر محقق می‌شود، ابتکارات و نوآوری‌های چشمگیری که در هشت سال دفاع مقدس داشتیم از تفکر بسیجی حاصل می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان تصریح کرد: تقویت روحیه تیمی و جمعی، حس مشترک، درک متقابل و صداقت در تفکر بسیجی امری مهم است، کما اینکه نقش کارگران بسیجی را در انقلاب اسلامی و رهبری هشت سال دفاع مقدس شاهد بودیم.

کرمان بیشترین تعداد معرفی برترین‌ها را در کشور دارد

وی با اشاره به برگزاری جشنواره امتنان و تجلیل از کارگران، گروه‌های کاری، واحد‌های کارگری و زنان کارگر سرپرست خانوار نمونه استان کرمان اظهار داشت: طی سال‌جاری، 639 نفر در سایت ثبت‌نام کردند که شش برابر سال قبل افزایش مشارکت دارد.

رحمانی عنوان کرد: پرونده 28 کارگر نمونه دارای طرح توجیهی، پنج گروه کار نمونه و 18 واحد کار نمونه در کمیته داوران بررسی شده است.

وی امتیازگیری استان کرمان را در بخش کارگرهای نمونه در سطح کشور خوب اعلام کرد و گفت: استان کرمان در سطح کشور بیشترین معرفی برترین‌ها را داشته است.

حل و فصل 30 درصد مشکلات کارگری در شوراهای سازش

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان ادامه داد: با تشکیل شوراهای سازش برای تنظیم روابط کار و کارفرما طی سال گذشته، 30 درصد از موارد را حل و فصل کردیم.

وی با اشاره به افزایش 20 درصدی شوراهای سازش در سال گذشته خاطر نشان کرد: 3 هزار و 200 پرونده طی سال گذشته در مراجع حل اختلاف رسیدگی شد.

رحمانی افزود: سال گذشته 2 هزار و 200 مورد مقرری بگیر بیمه بیکاری داشتیم که در سال 90 یک‌هزار و 900 مورد بوده است.

وی تصریح کرد: با وجود همه مشکلات و تحریم‌ها سال گذشته استان کرمان درصد اخراجی بسیار پایینی نسبت به دوره‌های گذشته داشت که شامل 250 نفر بود.

رحمانی گفت: 100 نفر از این اخراجی‌ها مربوط به کارخانه کرمانیت به دلیل ممنوعیت بهداشتی برای استفاده از آزبست است.

وی ادامه داد: در مجموع، هشت درصد از بیکاری با 150 نفر اخراجی را در استان کرمان داشتیم که این آمار طبیعی است.

15 هزار و 600 بازدید از واحدهای تولیدی کرمان

رحمانی عنوان کرد: طی یک ماه ابتدای سال با پنج کارگاه بزرگ در استان کرمان نشست داشتیم که همه وضعیت درآمدی و کاری خود را خوب عنوان کردند.

وی تصریح کرد: نفی مشکلات را نداریم و منکر اثرگذاری آن‌ها نیستیم اما همت و تلاش کارگران و کارفرماها موجب کنترل این مسئله شد.

رحمانی ادامه داد: در حفاظت و صیانت از نیروی کار، 15 هزار و 600 بازدید از واحدهای تولیدی استان با 25 درصد افزایش را داشتیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان تصریح کرد: 322 هزار نفر کارگر طی سال گذشته آموزش‌های ایمنی و بهداشتی را در سطح واحدهای استان کرمان دریافت کرده‌اند.

رحمانی با اشاره به بازدید 81 واحد استان کرمان برای بررسی عوامل زیان‌آور عنوان کرد: تشکل‌های کارگری و کارفرمایی ما 10 درصد رشد داشتند.

میانگین نرخ بیکاری استان کرمان 7,8 درصد است

وی میانگین نرخ بیکاری سال 90 را در استان کرمان طبق آمار رسمی 12,1 درصد اعلام کرد و افزود: میانگین نرخ بیکاری استان کرمان در سال گذشته 7,8 درصد اعلام شده و کرمان جزو دو استان پایین از نظر نرخ بیکاری است.

رحمانی تصریح کرد: کارگروه اشتغال استان کرمان سال گذشته 614 طرح را با اعتبار مورد نیاز 220 میلیارد تومان بررسی کرد که در نهایت مورد پذیرش بانک‌ها قرار گرفت.

وی اظهار داشت: با اجرای این تعداد طرح، شاهد اشتغال پنج هزار نفری در استان کرمان هستیم.

صدور 30 هزار مجوز مشاغل خانگی در کرمان

رحمانی عنوان کرد: طی دو سال گذشته 30 هزار مجوز مشاغل خانگی در استان کرمان صادر و طی هشت ماه گذشته نیز 11 هزار مورد تسهیلات مشاغل خانگی به واجدان شرایط اعطا شد.

وی افزود: احداث 10 میهمانسرای کارگری، پنج مجموعه کارگری، برگزاری دو هزار مسابقه ورزشی و توزیع 6 هزار جلد کتاب با موضوعات فرهنگی از جمله فعالیت‌های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان است.

انتهای پیام/80017/م40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول