اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

1/ منوچهر متکی:

تورم و بیکاری مشکل خانواده‌های ایرانی / تولید در کشور سالم شود

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست‌ جمهوری گفت: امروز مشکل هر خانواده ایرانی تورم و بیکاری است که نسخه شفابخش این دو بیماری در کشور تولید است.

تورم و بیکاری مشکل خانواده‌های ایرانی / تولید در کشور سالم شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، منوچهر متکی در جمع مردم قزوین با اشاره به اینکه از رانت‌خواری، حرام‌خواری، کلاه‌برداری و وجه خواری حمایت نمی‌کند، اظهار داشت: باید تولید در کشور سالم شود و همه آنهایی که موفق به تولید ثروت در کشور می‌شوند باید مورد حمایت قرار گیرند.

وی ادامه داد: در جامعه ایران طبقات پایین افرادی هستند که درآمدشان با هزینه‌هایشان یکسان نیست که باید وضعیت آنها ارتقا یابد تا به جامعه متوسط برسند تا درآمد و هزینه‌هایشان یکسان شود.

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست‌ جمهوری افزود: رهبر فرزانه انقلاب فرمودند دهه سرعت و عدالت است و پیشرفت مقدم بر عدالت است یعنی کشور پیشرفته تولید ثروت می‌کند تا در نظامش بخواهد این ثروت را به طور عادلانه بین مردم تقسیم کند وقتی در کشوری که تولید و ثروت نباشد فقر را بین آنان توزیع می‌کند.

متکی با اشاره به سفرهایش به آذربایجان گفت: قریب 500 مرکز تولیدی و کارخانه در تبریز وجود دارد که از این مجموعه اکنون 133 شرکت با ظرفیت زیر 30 و 40 درصد کار می‌کنند و در یک مرکز تولیدی که 400 کارگر مشغول فعالیت بودند تعداد نیروها به 60 نفر نیرو تقلیل یافته است که این وضعیت خوبی نیست.

این مسئول بیان کرد: اکنون در دنیا سیستم‌های بانکی در خدمت تولید کشور است و بانک‌های این کشورها ظرفیتشان را به تولید پمپاژ می‌کنند تا بنیه اقتصادی کشورشان بالا برود.

وی افزود: اگر در هر کشور ساختمان بانک بلندتر و تولیدگران ضعیف شدند بدانید سیستم بانکی بیمار است و در راستای حمایت از تولید نیست.

این مسئول گفت: تولیدگران وقتی شاهد باشند که اقتصاد زیرزمینی از تولید سودآورتر است به آن سمت حرکت می‌کنند که این وضعیت مطلوبی در هر کشور نیست.

وی با بیان اینکه روابط مسئولان باید مطلوب باشد، تصریح کرد: رهبر فرزانه انقلاب در مسئله ای که در مجلس شورای اسلامی اتفاق افتاد فرمودند من هم خودم ناراحتم و هم ناراحت مردم هستم که از این موضع ناراحت شدند ایشان به مسئولان می‌گوید نکات مثبت را به مردم بگوئید و ضعف‌هایتان را خودتان با هم برطرف کنید که این مسئولان با اطاعت از ولی‌فقیه باید طبق فرمایشات ایشان عمل کنند تا تنش در کشور ایجاد نشود.

این مسئول گفت: وقتی دو رئیس قوه در کشور با هم جدل کنند در جامعه اثر خوبی ندارد و نخستین عواقب آن کاهش اعتماد مردم به مسئولان است و دومین حادثه آن این است که مدیران میانی و زیردست به حرف‌های آنان گوش نمی‌کنند و مشکلات مردم را به خوبی برطرف نمی‌کنند چراکه آنان می‌گویند حالا مسئولان دو قوه با هم دعوا کنند ما هم در پایین کار خودمان را انجام می‌دهم که این امر موجب می‌شود که کار مردم به درستی انجام نشود.

انتهای پیام/77009/غ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول