اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر تعاون:

نرخ بیکاری در خراسان‌رضوی 4 درصد کمتر از میانگین کشوری است

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نرخ بیکاری در خراسان‌رضوی 8.3 درصد است و با تلاش‌هایی که در سال گذشته در استان صورت گرفت توانستیم نرخ بیکاری را چهار درصد بیشتر از نرخ بیکاری کشور در خراسان‌رضوی کاهش دهیم.

نرخ بیکاری در خراسان‌رضوی 4 درصد کمتر از میانگین کشوری است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی‌اکبر لبافی ظهر امروز در مراسم معرفی و تقدیر از کارگران، گروه‌های کار، واحدهای نمونه و زنان کارگر و همچنین مراسم یادواره سردار شهید عبدالحسین برونسی در سالن آمفی‌ تئاتر مجموعه سالن ورزشی کارگران خراسان‌رضوی اظهار کرد: باید یاد امام (ره)، شهدای کارگر و تمام افرادی که در عرصه کار فعالیت می‌کنند به ویژه شهید برونسی که خود اسوه کار و تلاش و حضور در جبهه و دفاع از میهن بود، را گرامی بداریم.

وی با بیان اینکه کارگران سنگرداران اقتصاد جامعه هستند، ادامه داد: کارگران همیشه نشان داده‌اند که توانسته‌اند زمینه‌های اشتغال، تولید ثروت و دور زدن تحریم‌ها را در کشور فراهم کنند.

لبافی با اشاره به اینکه نرخ بیکاری کشور 12.2 درصد و نرخ بیکاری خراسان‌رضوی 8.3 درصد است، عنوان کرد: با تمامی تلاش‌هایی که در سال گذشته در خراسان‌رضوی صورت گرفت توانستیم نرخ بیکاری را چهار درصد از نرخ بیکاری کشور در خراسان‌رضوی کاهش دهیم.

معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: تعاونی‌ها با مشارکت و مدیریت بسیار عالی در سطح خراسان‌رضوی سبب شدند تا این استان رتبه نخست را در تشکیل تعاونی‌ها در کشور را به خود اختصاص دهد.

وی عنوان کرد: امنیت شغلی از مباحث مهمی است که همیشه باید مورد توجه کارفرمایان و صاحبان مشاغل قرار گیرد و امنیت شغلی کارگران تنها در گرو توسعه و پایداری کار است که باید در تمامی زمینه‌ها بدان توجه خاص و ویژه داشت.

لبافی تاکید کرد: در بخش حل اختلافات در محیط کار، خراسان‌رضوی توانسته کاهش 76 درصدی ورودی شکایات ارسال شده در سال 91 نسبت به سال 88 را کسب کند که این اتفاق هنوز در بسیار از استان‌ها رخ نداده است.

معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه نقش توسعه کارآفرینی در کشور اهمیت بالایی دارد، اظهار کرد: ترویج و توسعه کارآفرینی سبب به وجود آمدن وضعیت مطلوب در حوزه اشتغال و اقتصاد جامعه می‌شود.

گفتنی است در پایان این مراسم با حضور نمایندگان مجلس و معاون وزیر کار از 50 کارگر نمونه، گروه‌های کار، واحدهای نمونه و زنان کارگر تقدیر شد.

انتهای پیام/70018/و30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول